Het thema voor Spring/Summer 2020 is Latin Moods.
Voor de Zomer 2020 heeft A fish named Fred zijn inspiratie gehaald uit de Zuid-Amerikaanse cultuur. Dit is letterlijk terug te zien in een aantal kenmerkende print-designs waar onder meer chili peppers, sombrero’s, cactussen, tequila en TexMex poststempels. Ook zijn er veel floral designs binnen de collectie in onder meer shirts, polo’s, zwembroeken, bermuda’s en unieke voering van de blazers en waistcoats. Binnen deze collectie zijn 3 krachtige kleurbeelden te zien die ook onderling goed te combineren zijn. Herhaling van designs en stoffen in de verschillende kleurbeelden communiceert een duidelijk verhaal.Verschillende stoffen vormen de basis om op te drukken. Denk hierbij aan de comfortabele katoen stretch, een stretch linnen look maar ook een licht gewicht cotton voile.In de collectie zijn ook nieuwe modellen shirts te vinden zoals bijvoorbeeld met een Hawaii kraag of een Mao kraag. Het blazer pakket groeit door met een keuze uit meer dan 20 jasjes. ook een grote reeks bermuda’s in felle kleuren en prints zijn present.
Daarnaast is er een omvangrijk brei-pakket aangevuld met polos t-shirts en sweaters met grappige Spaanse teksten als ”Dos cervezas por favor’’. Jaarlijks verschijnen er vier collecties; spring/summer, high summer, fall/winter en early spring ofwel de collectie die vlak voor de feestdagen uitgeleverd wordt.Zo zijn er in het voorjaar en voor het najaar 3 leverblokken waardoor de retailer met 6 drops per jaar telkens actuele collectie aan kan bieden. De maten lopen van XS t/m 4XL. Tot XL is de collectie wat slanker gesneden terwijl vanaf XL een “regular” fit wordt gehanteerd.
Verbreden collectie
Naast de colberts, de gilets en de shirts, wordt er ook vooruitgang geboekt in de andere artikel groepen. Onze accessoires, underwear en sokken zijn succesvol in de bijverkoop en hier worden telkens nieuwe categorieën aan toegevoegd zoals horloges. Het is de bedoeling om A fish named Fred als een lifestyle brand neer te zetten.
Vanuit het merk zijn er verschillende tools waar de retailer zijn eigen shop mee kan inrichten. Er is een duidelijk keerpunt waarbij originaliteit en het out of the “bowl” denken aan de winnende hand is. Niet langer spreken we van een kleurrijke niche maar is A fish named Fred een segment waar de man zich kan uitspreken in kleur en design.
Bron: Fashion United