Armani en Yoox Net-a-Porter Group lanceren nieuw distributiemodel

0
436

Armani en Yoox Net-a-Porter Group lanceren nieuw distributiemodel

De
Yoox Net-a-Porter Group en Armani hebben in een persbericht een nieuwe
strategische ontwikkeling aangekondigd die ze zelf 'het distributiemodel
van de toekomst' noemen. De Yoox Net-a-Porter group, die onder andere
eigenaar is van Net-a-Porter, Mr Porter, Yoox en The Outnet en
verschillende online flagship stores van merken als Marni en Armani
beheert, zegt een revolutionaire winkelervaring voor klanten te gaan
ontwikkelen.

Het doel tijdens deze nieuwe strategische fase is om de online store van
Armani beter te integrereren met de fysieke winkels van het high end merk.
Daardoor wordt het winkelen voor klanten van Armani nog makkelijker, of ze
nu on- of offline shoppen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de nieuwste technologische ontwikkelingen en het
wereldwijde logistieke netwerk van Yoox Net-a-Porter.

Yoox Net-a-Porter Group helpt Armani on- en offline verkoop beter met
elkaar te integreren

De inmiddels 86-jarige Giorgio Armani die nog altijd directeur en CEO
van de Armani Group is, zegt in het persbericht: “De laatste maanden heb ik
ons businessmodel opnieuw onder de loep genomen. Daarbij heb ik vooral
gekeken hoe we consumenten kunnen motiveren om verantwoordelijker te
winkelen en focus ik mij op authenticiteit en verandering. Samen met Yoox Net-a-Porter ga ik
de relatie met de klant nog persoonlijker en directer maken. Als e-commerce
en fysieke winkels beter met elkaar geïntegreerd zijn, heeft dit ook een
positief effect op het milieu.

Armani en Yoox Net-a-Porter Group lanceren nieuw distributiemodel

De innovaties worden geïmplementeerd volgens het al bestaande ‘Next Era’
businessmodel ontworpen door de Yoox Net-a-Porter Group. Dit model zorgt
ervoor dat de gehele voorraad van een merk, van zowel winkels als
distributiecentra, in een enkel systeem samenkomen. Daardoor hebben klanten
toegang tot een veel groter aantal producten en kunnen verzendkosten
mogelijk lager uitpakken. Als alles volgens plan verloopt, kunnen
consumenten vanaf 2021 al profiteren van enkele nieuwe mogelijkheden op
Armani.com en in 2022 van alle opties.

Beeld: Armani / Yoox Net-a-Porter door SGP, tweede beeld door Viviane
Sassen

Bron: Fashion United