Balinees slippermerk Indosole breidt uit naar Europa

0
445

Balinees slippermerk Indosole breidt uit naar Europa

PRIMEUR Op vakantie naar Bali
zal de komende tijd misschien nog niet mogelijk zijn, maar een stukje Bali
komt in mei in ieder geval wel naar Europa. Balinees slippermerk Indosole
breidt namelijk uit naar Europa, zo meldt het merk aan FashionUnited.

Indosole is op dit moment al verkrijgbaar in 25 landen wereldwijd
waaronder een groot deel van Azië, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en de
Verenigde Staten. De uitbreiding naar Europa was een natuurlijke
vervolgstap, maar is ook belangrijk voor de missie van het merk. Het merk
gebruikt namelijk oude autobanden om de zolen van de slippers en schoenen
te maken. Het doel is om uiteindelijk 1 miljoen autobanden een nieuw leven
te geven en op deze manier uit het milieu te houden. Hoe groter de schaal
van het merk, hoe eerder dit doel bereikt kan worden. Indosole wil met het
merk ook het bewustzijn creëren dat men met een kleine actie al iets goeds
kan doen.

Slippermerk Indosole rolt uit in Nederland en België

De oprichter van Indosole, Kyle Parsons, was tijdens zijn reis op Bali
in 2004 op zoek naar slippers omdat de zijne stuk waren gegaan. Daar kwam
hij een lokale winkel tegen die slippers maakten van oude autobanden. Hij
leerde over het vervuilingsprobleem achter de autobanden in Indonesië (ze
worden veelal verbrand en verspreiden zo ziektes en brengen milieuschade
aan) en besloot in 2009 Indosole op te zetten om het probleem aan te
pakken. Het bedrijf werkt nog steeds samen met de gemeenschap in Indonesië
die de slippers met de hand maken.

In Nederland gaat Indosole in mei van start bij onder andere Omoda, Van
den Assem, Shuz, Bloom Fashion Laren, Behind The Pines Orangebag.nl en
Beversport. Hoewel het assortiment van Indosole naast de traditionele
slippers ook instappers en zelfs kleding bevat, zal het merk in Europa
alleen slippers gaan verkopen.

Beeld: Indosole

Bron: Fashion United