Becksöndergaard presenteert eerste collectie sinds rebranding

0
477

Becksöndergaard presenteert eerste collectie sinds rebranding

Nieuwe tijden voor het Deense dameskleding- en accessoiremerk
Becksöndergaard. Het afgelopen jaar onderging het merk een volledige
rebranding, onder leiding van de in januari 2019 aangestelde hoofdontwerper
Katrine Larsø. Deze maand presenteert het merk de lente/zomercollectie
2020, tevens de eerste collectie sinds de rebranding, waarin de beeldtaal,
ontwerpstijl en marketingstrategie van het merk zijn herzien.

De kleurige en speelse stijl waarvan Becksöndergaard bekend is, werd
door een nieuwe bril bekeken. “De Becksöndergaard-collecties behouden de
kleurige en speelse elementen die het merk altijd hebben gekarakteriseerd,
maar we willen de items verder brengen, in geüpdatete, meer hedendaagse
versies”, stelt Larsø op de website van het merk. De collectie wordt in het
persbericht beschreven als “ontegenzeggelijk cool en vrouwelijk, met een
zelfverzekerd kleurenpalet”.

Met zijn vrolijke, uitgesproken karakter lijkt Becksöndergaard af te
wijken van veel andere, meer minimalistische Scandinavische merken. Het
merk is naar eigen zeggen deel van een “nieuwe golf van Scandi
brands
, die kleurrijke en vrolijke items maken voor vrouwen die op
durven te vallen.” Ook het Deense merk Baum und Pferdgarten, waarvan Larsø
afkomstig is, valt in die categorie. Hier leerde Larsø de kunst van het
kleurenspel, zo vertelt ze in het persbericht. “Ik heb een speciaal plekje
in mijn hart voor prints en kleuren en ik geloof dat je iets unieks kunt
creëren door ze in nieuwe en onverwachte manieren te combineren. Als het op
kleur aankomt zijn er wat mij betreft geen regels. Een vrolijke en
draagbare snoepwinkel – dat is waar we voor gaan”, aldus Larsø in het
persbericht.

Ook op marketinggebied zijn er ontwikkelingen zichtbaar. Voor de
collectie is een uitgebreide, verhalende marketingcampagne ontwikkeld die
refereert naar de stijl van Gossip Girls Blair Waldorf. Sinds afgelopen
zomer heeft Becksöndergaard al een nieuw logo: het opengebroken
vogelkooitje van weleer is vervangen door een grafische B met een
slingerende S eromheen.

Becksöndergaard werd in 2003 opgericht door Anna Søndergaard en Lis
Beck, met het doel speelse en persoonlijke accessoires te maken. Het merk
heeft vijf eigen winkels en een webshop, en is actief in achttien
landen.

Beeld: Becksöndergaard

Bron: Fashion United