Trendstop biedt lezers van FashionUnited een eerste kennismaking met
drie belangrijke trends die van invloed zullen zijn op de damesmode
printtrends voor herfst/winter 2019-20.
Het Trendstopteam geeft lezers van FashionUnited een exclusief kijkje
naar drie onmisbare trends die tijdens de internationale modeshows te zien
waren en die bepalend zullen zijn voor damesmode prints in herfst/winter
2019-20 en daarna. Een historische heropleving is gaande waarbij ontwerpers
hun pret-a-porter collecties voorzien van een vergeten esthetiek. Een luxe
uitstraling is een kenmerk van dit seizoen, met geliefde door ateliers
geïnspireerde motieven, traditionele productietechnieken en een vernieuwd
gebruik van logo’s. Onze samengestelde catwalktrend-, print- en grafische
printrapporten en bijbehorende beelden evalueren de commerciële waarde en
levensduur van iedere trend, op basis waarvan u de best mogelijke
beslissingen kunt maken.
Deze week presenteert Trendstop drie FW19-20 trends die essentieel zijn
voor de damesmodemarkt. In Bold Tapestry Florals krijgen
bloemenmotieven geïnspireerd door het verleden een ambachtelijke draai,
terwijl Archive Scarve Prints terugblikt op het gouden tijdperk
van de mode. Parodied Branding maakt ook gebruik van huismotieven,
maar met een speelse stedelijke update die een eigenzinnige moderne twist
verleent aan klassieke branding.
Archive Scarf Prints
Ontwerpers duiken hun archieven in voor FW19-20 en eren hun huismotieven
met een heropleving van ouderwetse sjaalmotieven. Klassieke architectuur en
historische motieven worden gecombineerd met originele merkverwijzingen.
Asymmetrische zomen en zijde stoffen hebben een sjaalachtig effect en
weerspiegelen de oorsprong van de producten van veel luxe ateliers. Met
Lurex doorschoten weefsels en satijnen afwerkingen worden van top tot teen
gedragen en versterken daarmee verder het weelderige gevoel.

Etro, Burberry, allen Herfst Winter 2019-20.
Parodied Branding
Typografie en brandingprints worden voor FW19-20 vernieuwd met een
humoristische interpretatie van de logo’s. Branding van het huis wordt
verschijnt nu in de vorm van voedselverpakkingen of grote, gedrukte
stickers. De bekende symbolen krijgen een gewaagde update met
graffiti-achtige vegen verf en aerosolspray over de originele versies heen.

Victoria Tomas, Emporio Armani, allen Herfst Winter 2019-20.
Bold Tapestry Florals
Dit seizoen worden bloemenmotieven geïnspireerd door ouderwetse
interieurs met uitgesproken grote behangprints en wandtapijttechnieken.
Grote bloemen lenen van voorbije tijdperken, met stijlen uit die periodes,
afgezet in goud. Traditionele borduursels en tapijtsteken voegen een
dimensionaal element toe aan bloemenmotieven, terwijl losse draden en
onafgewerkte zomen het handgemaakte element van de look benadrukken.

Johnson, Litkovskaya, Oscar de la Renta, allen Herfst Winter 2019-20.
Exclusieve Aanbiedingen
Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot de Spring Summer
2019 Commercial Print Forecast van Trendstop, met alle musthave
commerciële prints voor het seizoen. Klik hier voor uw gratis rapport.
Trendstop is een van ‘s werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus
op het gebied van mode, en is bekend vanwege zijn inzichtelijke
trendanalyses en prognoses
trendstop.com/
H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L’Oreal en MTV
tot zijn klanten.
Bron: Fashion United