Best Global Brands 2019: Luxe tweede jaar op rij snelst groeiende segment

0
120

Londen – Luxe voert, voor het tweede jaar op rij, de lijst van snelst groeiende sectoren aan. In de top 100 van de ‘Best Global Brands 2019’ van consultancybedrijf Interbrand, staan negen luxemerken.

Het luxe segment was, net als een jaar eerder, de grootste stijger. Het groeide gemiddeld 11 procent in merkwaarde (jaar op jaar). Het Italiaanse luxemerk Gucci, dat op plaats 33 eindigde van de overall ranking, noteerde een groei van 23 procent in merkwaarde, terwijl de Franse merken Louis Vuitton en Chanel een groei van respectievelijk 14 procent en 11 procent realiseerden.

De luxemarkt omarmt streetwear

Uit het onlangs gepubliceerde rapport blijkt dat de meest succesvolle luxemerken zich aan de snelle veranderingen in de wereldwijde markt hebben aangepast. Bijvoorbeeld door tegemoet te komen aan de jongere consumentengroep wiens interesse is verschoven naar streetwear, waar technologie eerst komt als we kijken naar koopgedrag en zij die deelbare, gedenkwaardige en ervaringsgerichte (stenen) winkelervaringen eisen.

In de categorie mode staat Nike opnieuw op nummer een. De Amerikaanse sportgigant staat op de zestiende plek van de overall ranking, gevolgd door Louis Vuitton en Chanel op respectievelijk plaats 17 en 22.

Top modebedrijven in de Best Global Brands 2019 (en hun plaats in de overall ranking

:

  • Nike (16)
  • Louis Vuitton (17)
  • Chanel (22)
  • Hermès (28)
  • Zara (29)
  • H&M (30)
  • Gucci (33)
  • Ebay (44)
  • Adidas (45)
  • Cartier (68)
  • Dior (82)
  • Tiffany & Co. (94)
  • Burberry (96)
  • Prada(94)

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Ingekort en bewerkt door Esmee Blaazer

Foto credit: Gucci, Facebook

Bron: Fashion United