Zangeres Beyoncé is de nieuwe creatieve partner van Adidas. Dat heeft
Adidas donderdag wereldkundig gemaakt op middels een persbericht.
Beyoncé gaat Adidas als creatieve partner ‘helpen bij het ontwerpen van
kleding en schoenen’. Meer details worden nog niet gegeven. Beyoncé zal ook
haar athleisuremerk Ivy Park, dat sinds november gestopt was, weer lanceren
met de hulp van Adidas.
Ivy Park werd in 2016 opgericht in samenwerking met het Arcadia merk
Topshop. Het merk verkoopt kleding, schoenen en accessoires ontworpen door
Beyoncé voor verschillende sportactiviteiten, zoals yoga, dansen en
hardlopen. In november kocht Beyoncé de helft van het merk terug van
Arcadia Group vlak nadat zijn voorzitter, Sir Philip Green, door de Britse
krant The Telegraph beschuldigd werd van racistisch en seksueel misbruik.
“Dit is voor mij de partnerschap van mijn dromen,” zegt Beyoncé in het
persbericht. “Ik verheug me erop Ivy Park te herlanceren op een wereldwijde
schaal met hulp van deze bewezen, dynamische leider.”
Eric Liedtke, Executive Board Member – Global Brands van
Adidas, voegt toe: “Beyoncé is een iconische schepper maar ook een bewezen
ondernemer. Samen kunnen we veranderingen inspireren en macht geven aan een
nieuwe generatie van ontwerpers.”
Hoewel Beyoncé met Adidas gaat samenwerken, blijft de zangeres wel de
enige eigenaar van Ivy Park.
Foto: Ivy ParkIvy website
Bron: Fashion United