De Nederlandse modeketen The Sting heeft afgelopen donderdag een
splinternieuwe flagshipstore in Amsterdam geopend. De winkel, tevens het
vijftigste filiaal van de retailer, heeft een vloeroppervlak van ruim 2100
vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen van winkelcentrum
Kalverpassage. Drie verschillende ingangen geven toegang tot de winkel,
waar kleding voor zowel mannen als vrouwen te vinden is. Zo ziet de winkel
eruit:
Volgens The Sting geldt de fysieke flagshipstore als “een tegengeluid
in de veranderende markt waarin veel retailers juist de deuren sluiten en
focussen op e-commerce,” zo staat in het persbericht waarin de opening werd
aangekondigd. Formuledirecteur Clarence den Os benadrukt: “Wij geloven bij
The Sting in onze fysieke winkels. Hier kun je al je zintuigen gebruiken.”
In de winkel staat de “merkbeleving” van The Sting dan ook centraal. De
winkel is ruim opgezet, licht, en voorzien van een modern interieur met
rustieke houten vloer.
Het bedrijf richt zich over het algemeen niet zo nadrukkelijk op
e-commerce als vele andere grote retailers tegenwoordig. The Sting-CFO
Roger van Biljouw zei vorig jaar in een interview met FashionUnited: “We vinden het
belangrijk om wel aanwezig te zijn, maar we willen kwaliteit bieden en een
goede indruk geven van alle merken. Het gaat om de uitstraling en niet om
‘kopen, kopen, kopen’.”
The Sting werd in 1982 opgericht. Het bedrijf heeft momenteel vijftig
filialen in Nederland en België. Een tijdlang waren er ook winkels in
Groot-Brittannië en Duitsland, maar die zorgden tussen 2012 en 2015 voor
verlies. Vorig jaar besloot The Sting dan ook vooral op
Nederland en België te focussen.
De nieuwe flagshipstore vervangt de huidige The Sting-winkel in de Kalverstraat, die binnenkort de deuren zal sluiten, zo meldt de marketingafdeling van The Sting. In dat pand komt een winkel van retailformule Distrikt Norrebro, een dochterbedrijf van The Sting BV, dat ook eigenaar is van Costes en Cotton Club. In de Kalverpassage bevindt zich ook al een groot Costes-filiaal.
Foto’s: Hans Boddeke via The Sting
Bron: Fashion United