Boohoo Group realiseert recordomzet met succesvol eerste halfjaar

0
125

Boohoo Group heeft na een ‘uitstekende’ eerste helft van 2019, in de
afgelopen twaalf maanden een recordomzet behaald van ruim 1 miljard pond
(1,13 miljard euro). De omzet bedroeg in het eerste halfjaar tot eind
augustus 565 miljoen pond (640 miljoen euro), een stijging van 54 procent
ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, en overtrof daarmee de
verwachtingen van analisten die een prognose hadden gemaakt van 540 miljoen
pond.

Het aangepaste operationeel resultaat (EBITDA) steeg met 53 procent naar
60,7 miljoen pond, ook weer hoger dan verwacht. Eerder dit jaar verhoogde
de Britse retailer van tienermode de omzetverwachting voor het boekjaar
fors.

Goed gepositioneerd voor verdere groei

”We hebben een behoorlijke groei geleverd in ons marktaandeel in al onze
belangrijke markten, en hebben voor het eerst in onze geschiedenis een
omzet behaald van ruim 1 miljard pond in de laatste twaalf maanden. We
beginnen goed gepositioneerd aan de tweede helft van het jaar en hebben
alle vertrouwen dat ons platform, dat de laatste mode, geweldige prijzen en
uitstekende klantenservice combineert, ondersteund door een goede
infrastructuur, verdere groei van het marktaandeel zal opleveren,” zei
topman John Lyttle in een persverklaring.

De merken Nasty Gal en PrettyLittleThing, die in 2017 werden
overgenomen, groeiden het hardst met respectievelijk 148 procent naar 43,9
miljoen pond en 41 procent naar 237,6 miljoen pond. Het hoofdmerk Boohoo,
waaronder ook BoohooMan, noteerde ook een flinke omzetstijging van 34
procent naar 281 miljoen pond.

Volgens Boohoo vond er in het eerste halfjaar groei in het Verenigd
Koninkrijk plaats, terwijl de internationale groei sterk bleef groeien,
vooral in de Verenigde Staten en Noord-Europa. De brutomarge steeg met 20
basispunten naar 53,6 procent dankzij een verbeterd assortiment en aanbod.
Het aantal actieve klanten groeide in de afgelopen 12 maanden met 20
procent naar 8,4 miljoen en de conversie tot verkoop nam toe van 3,1
procent naar 3,3 procent van bezoeken.

Foto: Boohoo mediabeelden

Bron: Fashion United