De Zwitserse lingerieproducent Calida Group, moederbedrijf van
lingerielabels als Aubade en Calida, realiseerde in de eerste helft van
fiscaal jaar 2019 groei in alle verkoopkanalen en dochtermerken. Calida
Group rapporteerde, “ondanks uitdagende omstandigheden”, een omzet van
196,6 miljoen Zwitserse Frank (179 miljoen euro), wat neerkomt op een
stijging van 4 procent. Dat blijkt uit het halfjaarverslag.
Het bedrijfsresultaat van Calida Group kwam 15,3 procent hoger uit, op
6,3 miljoen Zwitserse Frank (5,7 miljoen euro), aldus het bedrijf in het
verslag.
“De Calida Group heeft in de eerste zes maanden van het jaar opnieuw
aangetoond dat het in staat is te anticiperen en reageren op duurzame
uitdagingen en transformaties, en deed dat beter dan de rest van de markt,”
aldus CEO Reiner Pichler in een verklaring. “De implementatie van onze
strategie loont. We zijn voortdurend bezig om onze expansie winstgevend
voort te zetten,” zegt Pichler.
Calida Group: Calida en Aubade zien omzet groeien in H1
De omzet vanuit retailactiviteiten kwam 2,8 procent hoger uit ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar, en de omzet uit
groothandelsactiviteiten steeg met 1,9 procent. De online platforms van
Calida Group groeiden het hardst: de omzet vanuit e-commerce activiteiten
steeg met 20,9 procent. Daarmee vertegenwoordigt e-commerce momenteel 11,8
procent van de totale inkomsten. Daarnaast rapporteerde Calida Group groei
over alle dochtermerken. De omzet bij het label Calida kwam 4,8 procent
hoger uit op 63,1 miljoen Zwitserse Frank (57,5 miljoen euro). Aubade
rapporteerde een omzet van 27,6 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging
van 3,4 procent. De omzet bij Lafuma groeide met 2,6 procent.
Voor het tweede halfjaar van het boekjaar verwacht Calida Group
vergelijkbare resultaten.
Calida wordt in Nederland en België onder andere verkocht in Designer
Outlet Roermond en via webshops als Zalando. Aubade beschikt over een
winkel in onder andere Brussel.
Beeld: Calida Group press center
Bron: Fashion United