Community stimuleren in een post-coronavirus consumentenomgeving

0
38

Community stimuleren in een post-coronavirus consumentenomgeving

Trendstop nodigt lezers van FashionUnited uit voor een kosteloze online
sessie waarin wordt ingegaan op de veranderende eisen van de consument ten
tijde van de corona-pandemie.

The Post-Coronavirus Consumer Online Workshop
Dinsdag 19 mei, 10:00u EST / 16:00u CEST

In tijden van crisis ondergaat de mentaliteit van consumenten gewoonlijk
een radicale verschuiving. Maar een verschuiving zo groot als tijdens de
huidige corona-pandemie, is de meest opvallende in de moderne
geschiedenis.

De ingrijpende veranderingen in de levensstijl als gevolg van de
uitbraak van het virus, hebben tot de opkomst en een versnelling van een
nieuw consumentengedrag geleid. Dit heeft grote gevolgen voor zowel de
economie als voor bedrijven. Nu de impact van het virus nog geruime tijd
zal voortduren, moeten bedrijven behendig en innovatief reageren op dit
‘nieuwe normaal’ om ervoor te zorgen dat ze kunnen inspelen op het uit de
coronacrisis voortgekomen veranderde gedrag van consumenten.

Community stimuleren in een post-coronavirus consumentenomgeving

Nu mensen nieuwe manieren vinden om persoonlijk contact te onderhouden
en sociale netwerken op te bouwen, zijn het de merken die een community
stimuleren en authenticiteit uitstralen die het meest zullen resoneren.

Actieve deelname aan op community gerichte ondernemingen en het
organiseren van initiatieven voor positieve feedback, versterkt de
goodwill, loyaliteit en emotionele verbondenheid van consumenten met een
merk.

Merken als Lululemon, die zich richten op thuis-workouts waarbij
lichaamsbeweging wordt gebruikt als een vorm van zelfzorg, is een geweldig
voorbeeld van een initiatief voor positieve feedback.

Bedrijfsethiek en hoe een bedrijf zijn personeel, leveranciers en
klanten behandelt, zowel voor, tijdens als na de pandemie, wordt
nauwlettend in de gaten gehouden. Transparantie op dit gebied is van het
grootste belang.

Community stimuleren in een post-coronavirus consumentenomgeving

Op intiutief niveau, waar het dagelijks leven wordt beïnvloed, families
zijn gescheiden en gemeenschappen zijn verwoest, is er met name minachting
voor merken die niet alleen aan zichzelf denken. Het recente nieuws dat
Sports Direct zijn filialen open houdt om ‘essentiële producten’ te kunnen
verkopen, werd positief ontvangen.

Dat is in schril contrast met spelers als LVMH, Mango en Zara, die hun
productiecapaciteiten snel zijn gaan richten op de productie en distributie
van persoonlijke beschermingsmiddelen aan medisch personeel. Het feit dat
ze daardoor een soort winstgevende overheids-groothandels zijn geworden,
zal zeker in de merkgeschiedenis worden opgenomen. Wat overblijft is de
publieke perceptie: de bedrijven zijn helden die de handen uit de mouwen
steken en hun gereedschap oppakken.

Kijk dinsdag 19 mee, want we onthullen toekomstige
consumentenverwachtingen en de belangrijkste veranderingen waarmee merken
rekening moeten houden. De laatste 20 minuten van de 80 minuten-durende
sessie zijn gereserveerd voor uw prangende vragen, zodat onze experts
direct advies kunnen geven.

Klik op de banner om u aan te melden voor de FashionUnited
aanbieding

Community stimuleren in een post-coronavirus consumentenomgeving

Bron: Fashion United