De Amerikaanse uitgeverij Condé Nast heeft zijn investering van 234
miljoen pond in de luxe mode e-tailer Farfetch teruggetrokken. Dat meldt de
Sunday Times.
De uitgever van bladen zoals Vogue, Vanity Fair en GQ zou het niet eens
zijn geweest met de grote bedragen die aan door het online platform aan
marketing werden besteed.
De twee bedrijven gingen in 2017 een samenwerking aan, waarbij lezers
van Condé Nast doorgestuurd werden naar de site van Farfetch. De
commerciele samenwerking betekende het einde van de site Style.com.
Farfetch nam daarbij diens handelsmerk, intellectueel eigendom en
klantenbestand over. De uitgever was een vroege investeerder in de e-tailer
die in 2009 werd opgericht.
Farfetch boekte in het boekjaar tot 31 maart 2019 een omzetstijging van
48,4 miljoen dollar naar 174,1 miljoen dollar, terwijl het nettoverlies met
maar liefst 115 procent groeide naar 109,3 miljoen dollar.
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.uk
Foto: Farfetch/Facebook
Bron: Fashion United