Dit modenieuws kunt u verwachten in week 42 – 2019

0
490

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren?
FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 42. Hieronder volgen
de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 14 tot en met 20
oktober.

We live in a Material World’ (Retail Design Lab Hasselt)

Wat hebben duurzaamheid, materiaalkeuzes en beleving gemeen als het over
winkels gaat? De resultaten van een tweejarige studie (TETRA-project) zijn
afgelopen week gedeeld. FashionUnited vat samen hoe je belevingsgericht
materialen kan selecteren, hoe je materialen kan kiezen met aandacht voor
het milieu, en welke tools we ontwikkeld hebben die dit keuzeproces
ondersteunen. Deze week op FashionUnited.

Tentoonstelling SMUK modemuseum Hasselt

Zaterdag is de tentoonstelling SMUK geopend in modemuseum Hasselt. De
expositie focust op decoratieve opsmuk technieken in de luxe mode en
prêt-à-porter en belicht hierbij creaties die gedecoreerd zijn met
borduursels, pluimen, parels, stenen, pailletten, schelpen en andere
curiosa. FashionUnited doet verslag van de tentoonstelling.

Interview CEO Vestiaire Collective

Een kijkje achter de schermen bij prominente bedrijven op het gebied van
tweedehands kleding. FashionUnited spreekt Max Bittner, CEO van Vestiaire
Collective. De ‘doorverkoopsite voor luxe mode’ is momenteel actief in
vijftig landen over de hele wereld en heeft kantoren in Parijs, Londen, New
York, Milaan, Berlijn en Hongkong. Lees het interview maandag.

Preview ‘Thierry Mugler: Couturissime in Kunsthal Rotterdam

De Kunsthal Rotterdam opent de allereerste overzichtstentoonstelling van
het werk van de Franse maker Thierry Mugler. De tentoonstelling onthult de
verschillende universums van kunstenaar – visionair, couturier, directeur,
fotograaf en parfumeur – in de vorm van een retrospectief, waarbij de
nadruk ligt op zijn prêt-à-porter en haute couture collecties.
FashionUnited bezocht de tentoonstelling en doet verslag.

Trendevent Christine Boland

Trendwatcher Christine Boland vertelt over de belangrijkste
consumententrends op het raakvlak van strategie, concept, retail en
marketing. Zij stelt de vragen; wat onderscheidt de mens van machine in een
tijd van algoritmes, artificial intelligence en een spraakgestuurd internet
of everything? En wat zijn de nieuwe waarden als de individualistische
consument (heel langzaam) verandert in een collectieve wereldburger?
FashionUnited is aanwezig en doet verslag.

Trendstop

Trendstop brengt weer een nieuw trendrapport uit. Lees het woensdag.

Verder op de kalender

Maandag 14 tot en met zondag 20 oktober

Week van de Belgische Mode

Dinsdag 15 tot en met zaterdag 19 oktober

Labellov Super Sale

Vrijdag 18 oktober

Lancering van de KASSL Editions Trunk Show

Bron: Fashion United