Scott Morrison, eigenaar van het Amerikaanse denimlabel 3X1 brengt een
documentaire over spijkerbroeken uit. Dat maakt het bedrijf bekend op haar
website. In de documentaire, met de naam Common Thread, gaat Morrison in op
de geschiedenis en de toekomst van de Amerikaanse jeans.
Voor het uitbrengen van de documentaire, die wereldwijd op Youtube te
zien is, ging de eigenaar van jeans modemerk 3×1 de samenwerking aan met
Convicts, een mediabedrijf dat premium content maakt. De documentaire
vertelt het verhaal van de Amerikaanse spijkerbroek, zo is in het
persbericht te lezen. Daarbij wordt onder andere naar de
ontstaansgeschiedenis gekeken, door de lens van de culturen die de
afgelopen 140 jaar deel hebben uitgemaakt van de creatie en verspreiding
van het kledingstuk. Ook wordt er vooruitgeblikt naar de toekomst van het
‘democratische’ kledingstuk.
In de eerste aflevering reist Scott Morrison af naar Italië, om Renzo
Rosso van Diesel te interviewen. In deze aflevering wordt het historische
en huidige landschap van de jeansindustrie verkend, waarbij innovatie en
duurzame denim ook aan bod komen. De komende afleveringen zullen later in
het jaar verschijnen en begin 2020. Om hoeveel afleveringen het precies
gaat, heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.
Scott Morrison is zelf betrokken bij de denim-industrie sinds het
oprichten van het Amerikaanse modemerk Paper Denim and Cloth in 1999. In
2004 ging hij zich meer inzetten voor duurzame productie met het bedrijf
Earnest Sewn. Bij het grote publiek werd hij vooral bekend door 3×1, het
denimlabel dat hij in 2011 oprichten en wereldwijd wordt verkocht. In
Nederland is het onder andere te koop bij Zalando.
Foto: Pxhere
Bron: Fashion United