Glamour Day en weersomslag zorgt voor snelle stijging online kledingaankopen

0
399

Het jaarlijks terugkerende event Glamour Day van het magazine Glamour zorgt

voor een snelle stijging van het online kledingaankopen. Wanneer deze dag ook

nog eens wordt gecombineerd met veranderende weersomstandigheden zorgt

dat voor een opmerkelijke groei. Uit de cijfers van prijsvergelijker Supersales

blijkt dat ten opzichten van weekenden voor Glamour Day de online aankopen in

het desbetreffende weekend zelfs verdubbelen. Ook stijgt de conversie van

bezoekers bij aangesloten webshop met wel 50% in het weekend van Glamour

Day.

Opmerkelijke groei in online kledingaankopen

Tijdschrift Glamour organiseert twee keer per jaar een zogeheten Glamour Day.

Hierbij ontvangen consumenten bij geselecteerde webshops een korting van

20%. Ook webshops die niet zijn aangesloten bij de officiële Glamour Day stunten

vaak mee met aantrekkelijke aanbiedingen. Supersales mede-eigenaar Jochem

Prins geeft aan dat er altijd een toename is te zien van het aantal online

verkopen wanneer de nieuwe collectie wordt aangeboden met korting. Tijdens

Glamour Day ligt de nieuwe voor-of najaars collectie net in de winkel en deze kan

je gedurende het weekend kopen met korting.

Wanneer het tijdens de editie van Glamour Day in september slecht weer is gaan

mensen massaal nieuwe winterkleding aanschaffen. Tijdens de voorjaars editie

van het event is het juist andersom: met warm en zonnig weer krijgen

consumenten zin om hun zomergarderobe te vernieuwen.

Zowel de kortingen van Glamour Day als de weersomstandigheden spelen een rol

bij de groei in het aantal online aankopen en het aantal converterende shoppers.

Tijdens het Glamour Day weekend gaat 1 op de 20 SuperSales bezoekers over tot

een aankoop. Dat is 50% meer dan in een ‘normaal’ weekend.

Wat kopen consumenten?

Afhankelijk van de voor-of najaarseditie kopen consumenten andere producten. In

september worden er vooral laarzen, hoodies en truien verkocht. Tijdens het

voorjaar zijn de behoefte anders en zijn consumenten meer geïnteresseerd in

producten voor hun zomergarderobe. Denk hierbij aan jurkjes, sneakers en

badkleding.

Bron: supersales.nl/blog