Het jaarlijks terugkerende event Glamour Day van het magazine Glamour zorgt
voor een snelle stijging van het online kledingaankopen. Wanneer deze dag ook
nog eens wordt gecombineerd met veranderende weersomstandigheden zorgt
dat voor een opmerkelijke groei. Uit de cijfers van prijsvergelijker Supersales
blijkt dat ten opzichten van weekenden voor Glamour Day de online aankopen in
het desbetreffende weekend zelfs verdubbelen. Ook stijgt de conversie van
bezoekers bij aangesloten webshop met wel 50% in het weekend van Glamour
Day.
Opmerkelijke groei in online kledingaankopen
Tijdschrift Glamour organiseert twee keer per jaar een zogeheten Glamour Day.
Hierbij ontvangen consumenten bij geselecteerde webshops een korting van
20%. Ook webshops die niet zijn aangesloten bij de officiële Glamour Day stunten
vaak mee met aantrekkelijke aanbiedingen. Supersales mede-eigenaar Jochem
Prins geeft aan dat er altijd een toename is te zien van het aantal online
verkopen wanneer de nieuwe collectie wordt aangeboden met korting. Tijdens
Glamour Day ligt de nieuwe voor-of najaars collectie net in de winkel en deze kan
je gedurende het weekend kopen met korting.
Wanneer het tijdens de editie van Glamour Day in september slecht weer is gaan
mensen massaal nieuwe winterkleding aanschaffen. Tijdens de voorjaars editie
van het event is het juist andersom: met warm en zonnig weer krijgen
consumenten zin om hun zomergarderobe te vernieuwen.
Zowel de kortingen van Glamour Day als de weersomstandigheden spelen een rol
bij de groei in het aantal online aankopen en het aantal converterende shoppers.
Tijdens het Glamour Day weekend gaat 1 op de 20 SuperSales bezoekers over tot
een aankoop. Dat is 50% meer dan in een ‘normaal’ weekend.
Wat kopen consumenten?
Afhankelijk van de voor-of najaarseditie kopen consumenten andere producten. In
september worden er vooral laarzen, hoodies en truien verkocht. Tijdens het
voorjaar zijn de behoefte anders en zijn consumenten meer geïnteresseerd in
producten voor hun zomergarderobe. Denk hierbij aan jurkjes, sneakers en
badkleding.
Bron: supersales.nl/blog