Via de iOs app van Gucci kunnen shoppers Ace sneakers van het Italiaanse luxemerk passen. Virtueel dan. Door middel van Augmented Reality (AR) kan de klant de verschillende stijlen ‘proberen’ aan zijn eigen voeten. Het werkt als Snapchat filters. Bevalt de gymp? Dan kan de shopper direct doorklikken naar de webshop.
Het is niet de eerste modespeler die de toepassingen inzet van Augmented Reality (door middel van een smartphone of tablet wordt de realiteit verrijkt met een virtuele ‘laag’). Asos bijvoorbeeld, kondigde vorige week nog een experimentele nieuwe argumented reality feature aan: Virtual Catwalk. Via de Asos app op iOs 11.3 apparaten kunnen mobiele shoppers – ook in Nederland – 100 items uit de Asos Design collectie met model en al ‘projecteren’ in een gewenste, fysieke ruimte. Virtual Catwalk is ontwikkeld in samenwerking met het Londense AR bedrijf HoloMe.
Een ander voorbeeld is Dior, het luxemerk dat AR introduceerde om zonnebrillen te passen.
Een van de bekendste toepassingen van AR is het spel Pokemon Go.
Uit het archief: Augmented Reality op de Modefabriek: zo gaat AR retail veranderen
Foto’s: Printscreens Gucci ioS app (2x)
Asos Virtual Catwalk via Asos.
Bron: Fashion United