Hermès heeft in het eerste halfjaar van het financiële boekjaar
een nettowinst van 754 miljoen euro behaald. In het boekjaar 2018 kwam na
de eerste zes maanden nog terecht op 708 miljoen euro.
“Hermès heeft sterke winstgroei behaald in het eerste halfjaar van
2019. Dit reflecteert de loyaliteit van onze klanten in alle markten en de
creatieve excellentie die in alle lijnen terug te zien is,” aldus CEO Axel
Dumas. In de eerste zes maanden behaalde het bedrijf een omzet van 3,2
miljard euro dankzij een stijging van 12 procent.
In Europa (zonder thuisland Frankrijk) werd een omzetplus van 9 procent
behaald en in Frankrijk 4 procent. In Europa kwam de omzet neer op 544,6
miljoen euro en in Frankrijk op 405,8 miljoen euro. In Azië (zonder Japan)
werd de hoogste groei behaald met een stijging van 18 procent. Daar komt de
meeste omzet van Hermès vandaan, 1,2 miljard euro. In Japan werd de omzet
opgevoerd met 10 procent naar een bedrag van 400,6 miljoen euro. In Amerika
steeg de omzet met hetzelfde percentage naar 569,2 miljoen euro.
Bij Hermès deed vooral de ready-to-wear en de accessoires divisie het
goed. In deze categorie steeg de omzet met 15 procent, zo blijkt uit het
verslag. Lederen goederen en zadels (Hermès heeft zijn oorsprong in de
distributie van zadels) maakten een omzetgroei van 12 procent door in de
eerste zes maanden van het boekjaar. Deze categorie blijft het meeste geld
binnen brengen voor het modehuis, 1,6 miljard euro. De zijde en
textiel-lijnen rapporteren
een groei van 4 procent.
Beeld: Hermès
Bron: Fashion United