Het Duitse beautymerk Babor opent in Amsterdamse modewinkel Laundry Industry

0
348

Het Duitse beautymerk Babor opent 26 september zijn eerste
winkel in Nederland. En wel op een bijzondere manier: Babor deelt de ruimte
met Laundry Industry. Het bedrijf neemt intrek in het pand waar de winkel
van het Amsterdamse modelabel is gevestigd. Het is de eerste samenwerking
die Babor op deze manier met een kledingmerk heeft.

Babor trekt met zijn professionele cosmeticaproducten, klassiekers voor
het gezicht, zoals ampullen met geconcentreerde werkzame stoffen en de
Hy-Öl reinigingsolie, in bij Laundry Industry aan de Sint Luciënsteeg 18,
midden in het centrum van Amsterdam. De verzorgingsproducten krijgen een
plaats op twee etages tussen de minimalistische urban collecties van het
premium modemerk, met ruimte om te testen. Op de bovenste etage komen ook
drie kamers voor schoonheidsbehandelingen.

De opening van de zaak in Amsterdam is er een in een serie van vijf
nieuwe locaties van Berlijn tot Stockholm. Op die manier wil het
familiebedrijf uit Aken de consument – vooral voor jongere klanten, vrouwen
die niet meer naar de schoonheidsspecialiste gaan – kennis laten maken met
het merk.

“Uitproberen, testen, ruiken, vastpakken, textuur voelen, resultaten
zien – daar gaat het over”, zei Andreas Wolf, Director Business Development
bij Dr Babor GmbH & Co. KG, dinsdag op de winkelvloer van Laundry Industry.
“De onderwerpen beauty en fashion zijn nauw aan elkaar verwant, het gaat
over schoonheid en emotie. Daarom was het logisch om met een modebedrijf
samen te gaan werken in een conceptstore.”

Beeld: Preview Barbor winkel Frankfurt

Het bedrijf, dat in 1956 werd opgericht, is de afgelopen jaren
voortdurend gegroeid en heeft in het vorige boekjaar 170 miljoen euro
omgezet. Babor is in meer dan 70 landen actief via schoonheidsinstituten en
wellnessgebieden in hotels. Bovendien heeft het bedrijf een eigen webshop
en winkels in Hamburg en Aken.

Van onze Duitse correspondent in Amsterdam. Dit artikel verscheen eerder
op FashionUnited.de.

Foto: Babor

Bron: Fashion United