Modeontwerper Sjaak Hullekes van het label Hul le Kes en ReShare Store,
het tweedehands winkelconcept van het Leger des Heils, openen een pop-up
winkel in Amsterdam. Voor de gelegenheid creëerde Hullekes de ‘Hul le Kes
ReShared’ collectie, zo blijkt uit een persbericht.
Het idee achter de samenwerkingscollectie is duurzaamheid en
betaalbaarheid, zo luidt het bericht. Hullekes selecteerde voor de lijn
afgedankte kledingstukken in het sorteercentrum van het Leger des Heils,
welke hij vervolgens opnieuw kleurde. Om dat te doen, gebruikte hij
afvalresten zoals uienschillen en avocadopitten.
Daarnaast lanceerden Hul le Kes en het Leger des Heils ook de collectie
‘Hul le Kes Selected’. Deze bestaat uit tweedehands kledingstukken voor
heren, dames en kinderen. De items in beide samenwerkingscollecties zijn
“zacht geprijsd”, blijkt uit het persbericht.
Ook voor zijn eigen label hecht Hullekes veel waarde aan het
hergebruik van afgedankte kledingstukken. Voor het produceren van zijn
collecties gebruikt hij onder andere antieke stoffen en materialen.
De pop-up store van Hul le Kes en het Leger des Heils bevindt zich van
21 tot en met 27 oktober in de 9 straatjes in Amsterdam.
Beeld: Hul le Kes
Bron: Fashion United