Humanoid: van punk naar wereldmerk

0
703


TIJDLIJN

Ateliers Humanoid wordt
in de jaren tachtig opgericht door een groep jonge kunstenaars. Met het
vertrek van creatief directeur Sandra Harmsen is nu de laatste van de
oorspronkelijk oprichters vertrokken. Tijd om in de geschiedenis te duiken
van het Nederlandse slow fashion merk.

Met nieuwe creatief directeur Maria Janssen start een nieuw hoofdstuk voor Humanoid. “Het is geen rechtsomkeer, maar een vernieuwing,” vertelt
Janssen telefonisch aan FashionUnited. Het merk wil een nieuwe generatie aanspreken en internationaal uitbreiden. Op dit moment verkoopt het merk de
collectie in meer dan 400 verkooppunten verspreid over 25 landen.
FashionUnited zet in de onderstaande tijdlijn uiteen hoe Humanoid
ontwikkeld is door de jaren.

Tijdlijn: de geschiedenis en ontwikkeling van Nederlands slow fashion
merk Humanoid

Tip: Navigeer door de tijdlijn. Gebruik de pijlen voor een chronologisch overzicht, of klik op een specifiek moment in de (grijze) balk.

Beeld: Maria Janssen in het atelier van Humanoid, via Humanoid

Bron: Fashion United