Andrew Lane is de nieuwe global design director van Hunkemöller. Dit
meldt het lingeriemerk in een persbericht. Lane is geen vreemde in de mode
industrie, hij werkte hiervoor onder andere bij Vera Wang, Donna Karan en
Tommy Hilfiger. “Met zijn creatieve ontwerp en enorme ervaring, zal Andrew
Hunkemöller naar een hoger en nog modebewuster niveau tillen,” aldus het
bericht.
De eerste collectie van de nieuwe creatief directeur zal de
herfst/winter-collectie 2019 zijn. CEO Philip Mountford in het persbericht
over de komst van Lane: “Andrews positieve energie, creativiteit en
ervaring in de mode zullen het merk, de collectie en de focus van het
bedrijf in het algemeen versterken. Zijn unieke visie en ervaring in mode
retail zal er voor zorgen dat Hunkemöller van een lingeriemerk naar een
wereldwijd modemerk gaat.”
Andrew Lane nieuwe global design director Hunkemöller
“Het is een eer om voor Hunkemöller te werken in deze nieuwe rol,”
aldus Lane in het persbericht. “Het is een unieke kans om mijn mode kennis
te delen en toe te passen voor dit opmerkelijke merk. Ik vind het
fantastisch dat Hunkemöller gelooft in het ontwerpen van producten voor
iedereen. Samen kunnen we Hunkemöller naar een hoger niveau tillen op het
gebied van inclusiviteit, innovatie en ontwerp en zijn we instaat om alle
‘shero’s’ [she hero’s, red.] collecties te bieden die inspireren en
oprechte blijdschap teweeg brengen.”
Hunkemöller heeft op dit moment meer dan 900 winkels in 25 landen.
Beeld: via Hunkemöller
Bron: Fashion United