Lifestyle brand IAMTORO, vooral bekend van zijn boxershorts, start met
wholesale activiteiten. Dat kondigt het merk aan op social media.“We hebben
ons eerst gericht op ecommerce, maar misten het contact met de retailers”,
vertelt mede-eigenaar Roland Ykel telefonisch aan FashionUnited.
Het merk, in september 2018 opgericht door Ykel, Everon Jackson Hooi en
Marc van Eck, gaat zich vanaf midden september richten op
groothandelsactiviteiten. “We hebben ons vanaf de start in 2018 vooral
gericht op ecommerce, maar Everon en ik weten hoe leuk het contact met
retailers kan zijn. Eerder richten we samen het boxershortmerk Bolas op,
waar we in 2017 uit zijn gestapt. Met Bolas waren we erg actief op de
retailmarkt, maar zagen we ook hoe bewerkelijk deze markt was. Daarom
hebben we ervoor gekozen om ons met IAMTORO in eerste instantie alleen te
richten op ecommerce. Maar we misten het contact met de retailers. Deze
geven waardevolle feedback over hoe je merk in de winkel wordt ontvangen en
wat klanten ervan vinden. Daarom zijn we drie maanden geleden een pilot
gestart met Re-port menswear in Nieuwegein om te kijken hoe onze
boxershorts het in de winkel doen.”
De reacties waren positief en de verkoop ging in rap tempo, vertelt
Ykel. “Bij Re-port zijn we gestart met 150 boxershorts, waar we de
afgelopen drie maanden drie keer producten bij hebben moeten leveren omdat ze
goed werden ontvangen. Vanuit daar zijn we nu met een model gestart dat we
displays leveren met 120 boxers aan retailers. Het is ons doel om midden
september in meerdere winkels door heel Nederland en België te liggen met
onze displays met boxershorts.”
Toekomst
Het gaat goed met IAMTORO, stelt de medeoprichter. “Vanaf de start loopt
het goed met de ecommerce en we zien sinds januari de omzet steeds met
meerdere procenten per maand groeien. Kijkend naar de start van het merk
zien we dat we in een jaar tijd de omzet hebben verdubbeld. We verkopen nu
120 boxers per week, waarnaast we ook andere items uit de collectie
verkopen.” De plannen voor de toekomst van het merk hebben de oprichters
dan ook helder voor ogen. “We richten ons nu op de Nederlandse markt, maar
krijgen ook flink wat bestellingen uit België binnen. In België behalen we
momenteel vijf procent van de omzet. In de toekomst willen we ons richten
op de rest van Europa. We zien dat we bestellingen binnen krijgen uit
Frankrijk, Duitsland en Engeland en dit zijn dan ook zeker markten die we
in de gaten houden.” Ook geeft de medeoprichter aan dat ze de collecties
van het merk willen uitbreiden. “We hebben nu een sterke focus liggen op
boxershorts maar maken ook T-shirts, hoodies en caps.”
De collectie van IAMTORO bestaat uit boxershorts, T-shirts, hoodies en
caps. De boxers worden voor 20 euro verkocht, T-shirts 25 euro, hoodies
59 euro en caps voor 30 euro.
Foto: IAMTORO
Bron: Fashion United