In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel

0
467

In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel

PRIMEURAfound heeft de deuren
geopend in Nederland. De Zweedse outletformule van de H&M Group heeft zich
gevestigd in Hoog Catharijne in Utrecht. Met de opening van de Nederlandse
winkel stapt het merk voor het eerst buiten het thuisland Zweden.

De winkel in Utrecht telt 413 vierkante meter. Het concept van Afound is
de verkoop van items die in een eerder modeseizoen geen eigenaar hebben
gevonden of tijdens het huidige seizoen moeilijk verkocht raken, zo meldde managing director Joanna Hummel van Afound in een
interview met FashionUnited
. Afound verkoopt naast merken van de
H&M Group, ook artikelen van derden zoals bijvoorbeeld Filippa K en Adidas.
De items worden met kortingen tussen de twintig en zeventig procent
verkocht. Afound heeft namelijk het doel om bestaande mode een nieuw leven
in te blazen.

Het online platform van Afound lanceerde vorig jaar al in Nederland. Het
aanbod online is uitgebreider en anders dan het aanbod in de winkel, zo
vertelde Hummel. “We kiezen voor Utrecht vanwege zijn centrale ligging in
Nederland. Met het openen van deze eerste fysieke winkel zijn we nog meer
zichtbaar in de Nederlandse markt. De winkel wordt een one-stop-shop waar
elke dag de beste deals te vinden zijn.” Daarnaast richt het concept zich
op een brede doelgroep. “Zowel de consument die bedachtzaam en duurzaam
winkelt en het belangrijk vindt om kledingstukken een tweede kans te geven
als een grote groep klanten die bij ons duurdere merken kan vinden voor een
goede prijs.”

Dit zijn de eerste beelden van de Afound-winkel in Utrecht

In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel
In beeld: de eerste Nederlandse Afound-winkel

Beeld: via Afound

Bron: Fashion United