In beeld: De eerste winkel van Nederlands merk Wahts

0
306

Na diverse pop-ups, smaakte de retail naar meer voor Nederlands
mannenmodemerk Wahts. Het bedrijf heeft haar eerste winkel geopend in
Amsterdam, zo meldt Wahts in een persbericht. Aan de Gerard Doustraat
kunnen geïnteresseerden nu ook de collectie van het ‘contemporary comfort’
label aanraken, een behoefte die steeds vaker voorkwam bij de consument.

Wahts heeft door de diverse pop-ups ervaren hoe belangrijk het is om de
klant in een eigen fysieke winkel te kunnen ontvangen, aldus het
persbericht. Naast kleding heeft Wahts ook eigen sneakers en accessoires
zoals hoeden en sokken. Het merk heeft naast een online aanwezigheid, ook
diverse retailpartners in onder andere Nederland, Oostenrijk, de Verenigde
Staten, Groot-Brittannië, Zwitserland, Duitsland, België en Italië. Ook is
het te vinden bij Farfetch, Opumo en Saks Fifth Avenue wereldwijd. In de
winkel is de uitstraling van het merk vertaald naar een offline
omgeving.

Nederlands mannenmodemerk Wahts opent eerste winkel

“We zijn ontzettend blij met deze mijlpaal, die het merk een extra
dimensie geeft en bijdraagt aan onze internationale merkbekendheid,” aldus
mede-oprichter Karin Kostense in het persbericht. “Naast vaste online
klanten en spontane voorbijgangers in de buurt, hebben we ook al veel
toeristen en mensen uit de mode-industrie tijdens de soft-openingsfase in
de winkel gehad.” De officiële opening van de winkel vindt op 13 april
plaats.

Wahts werd in 2012 opgericht door Ulex en Karin Kostense. Het merk
lanceerde een hoogwaardige underwear lijn, maar breidde uiteindelijk uit
naar een volwaardige collectie voor ‘de man van de toekomst’, aldus het
bericht en de website. “De man van nu heeft een dynamische levenstijl.
Wahts speelt in op deze levensstijl door tijdloze en minimalistische
collecties te maken van mooie en zachte kwaliteitstoffen met een sportief
randje. Door exclusieve herenmode met eigentijdse sportswear te combineren,
maakt het Amsterdamse merk Wahts high-end fashion comfortabel.” Prijzen
variëren bij het merk tussen de 34 euro voor de onderbroeken waar het ooit
allemaal mee begon tot 299 euro voor een jersey jas met een technische
finish. De collectie van het merk bevat veel neutrale kleuren zoals grijs,
zwart en donkerblauw.

Beeld: Wahts

Bron: Fashion United