Lacoste ruilt zijn krokodillenlogo opnieuw in voor bedreigde diersoorten

0
560

Lacoste werkt dit jaar weer samen met de Internationale Unie voor het
Behoud van de Natuur (IUBN) en komt met tien nieuwe polo’s met bedreigde
diersoorten. Vorig jaar bracht het merk ook samen met IUBN tien
limited-edition polo shirts uit. De Save Our Species-campagne maakt deel
uit van het driejarig partnerschap tussen beide partijen, zo staat op de
website van Lacoste.

Vandaag is het de internationale dag voor biodiversiteit. Daarom staan
negen winkels van Lacoste, in grote steden wereldwijd, volledig in teken
van de campagne. Elke winkel zet de schijnwerpers op een specifieke
diersoort, zo is te lezen in het persbericht.

Diersoorten waar aandacht aan besteed wordt vandaag zijn onder andere:
de Iberische lynx (Parijs), de noordelijke breedneuswombat (Tokyo) en de
Addax, een antilope uit de Sahara (Berlijn). In totaal komen er 3,520
polo’s in de verkoop, de hoeveelheid shirts staan voor het aantal dieren
dat nog over is van de tien diersoorten. Nederlandse Lacoste-winkels doen
niet aan de actie mee. De shirts die via de website werden verkocht, zijn
uitverkocht, zo meldt een woordvoerder van Lacoste telefonisch aan
FashionUnited. In Parijs staan momenteel (eind woensdagmiddag) 200 mensen
in de wachtrij om een polo te bemachtigen.

Alle opbrengsten van de shirts gaan naar de IUBN , op de website van
Lacoste is er een mogelijkheid om te doneren. IUBN is een internationale
samenwerkingsverband dat zich bezighoudt met natuurbehoud en het duurzaam
beheer van natuurlijke hulpbronnen.

Beeld: Via Lacoste

Geschreven door Kenza Benjekra

Bron: Fashion United