Luxe e-tailer Xupes breidt uit en vestigt eerste winkel in Amsterdam

0
563

Xupes, een van de meest vooraanstaande luxe e-tailers in het Verenigd
Koninkrijk, gespecialiseerd in vintage handtassen, horloges en luxe
sieraden, heeft een winkel in Amsterdam geopend. Het is de eerste
Xupes-winkel buiten het Verenigd Koninkrijk.

De Xupes-winkel ligt in het centrum van Amsterdam, op een steenworp
afstand van het Vondelpark in het westen van de stad. De winkel heeft een
vloeroppervlakte van duizend vierkante meter en zal dienst doen als kantoor
voor de Europese markt en fungeren als showroom voor bestaande en
toekomstige klanten.

Xupes kondigt wereldwijde (expansie) plannen aan en opent winkel in
Amsterdam

“De tweedehandsmarkt groeit, om de juiste reden, in populariteit. We
zijn verheugd onze wereldwijde uitbreiding op de retailmarkt aan te
kondigen en te starten in een buitengewoon opwindende nieuwe markt die
dicht bij ons hart ligt”, licht Xupes’ oprichter Joseph McKenzie, die
Nederlandse voorouders heeft, toe in een verklaring over de opening van de
Amsterdamse winkel.

De nieuwe winkel is gebaseerd op Xupes’ hoofdkantoor genaamd ‘The Wheat
Barn’, gelegen in het hart van het Engelse platteland. De 17e-eeuwse
‘schuur’ heeft toegewijde klantruimtes, een volledig uitgerust ‘horloge
centrum’, een professionele fotostudio en een kantoorruimte waar vijftig
personeelsleden werkzaam zijn.

De categorie horloges zal een groot deel uitmaken van de Nederlandse tak
van het bedrijf. Xupes biedt vintage uurwerken aan van merken zoals Rolex,
Omega, IWC, Cartier en Patek Philippe. De ingeleverde horloges worden
gecontroleerd op authenticiteit en kwaliteit en worden door de
horlogemakers werkzaam bij Xupes eventueel opgeknapt. Dit om er volgens het
bedrijf voor te zorgen dat de producten altijd aan een ‘hoge norm’
voldoen.

De tweede grootste categorie bij Xupes is de categorie handtassen. De
collectie werd geïntroduceerd in april 2015 en biedt nieuwe, tweedehands en
vintage tassen aan, van Hermes Birkins tot aan Chanels 2.55. Sieraden en
‘fine art’ vormen de rest van hun zorgvuldig samengestelde collectie.

“Ons doel is om binnen een jaar Europa’s meest toonaangevende luxe
‘pre-owned’-bestemming te zijn”, verklaart McKenzie in het bericht. “We
hebben een oprechte liefde voor de producten die we verkopen en begrijpen
de belangrijk rol die ze in het leven van mensen kunnen spelen, of ze nu
een carrière-mijlpaal markeren, of het een geschenk voor een geliefde is of
het een erfstuk voor een nieuwe generatie betreft. We willen iedereen
helpen aan een platform, of dit nu is in onze showroom of op onze website.”

Naast de opening van de Amsterdam winkel, kondigt Xupes ook hun
wereldwijde uitbreidingsplannen aan, waaronder de lancering van de
vertaalde versie van de Engelse website. De uitbreiding van de
retailactiviteit staat gepland voor het vierde kwartaal van 2019 en volgt
op de acquisitie van Meghan Young, Xupes’ nieuwe hoofd horlogemakerij, en
Tom Oliver, de nieuwe chief financial officer bij het bedrijf.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.uk. Vertaling
en bewerking Marjolein Stormezand.

Beeld: Xupes

Bron: Fashion United