Luxe kindermerk Donsje maakt stap naar retail – opent eerste winkel in Amsterdam

0
554


INTERVIEW

Kindermodemerk
Donsje stapt de retail in. Deze maand opent het luxe merk een flagshipstore
aan de Willemsparkweg in Amsterdam. “We ontvangen heel vaak de vraag waar
onze winkel in Amsterdam zit. Zo hebben we al vaker meegemaakt dat er
families uit Kuwait of vaders uit Japan voor de deur bij ons kantoor staan
met de verwachting daar een winkel aan te treffen,” aldus oprichter
Florentine Slingeland tegen FashionUnited.

Het oog viel op het pand in de Willemsparkweg dankzij de locatie. “De
winkel ligt in de wijk Oud-Zuid, om de hoek van bekende winkelstraten als
de PC Hooftstraat en vlakbij het Museumplein waar veel internationaal
publiek komt.” Het merk maakt nu de stap naar retail omdat het gelooft dat
fysieke winkels en een online web store elkaar versterken en de beste
merkbeleving aan de klant kunnen bieden. “We hebben de afgelopen jaren
eerste gefocust op het perfectioneren van de producten, collecties en merk
beleving,” aldus Slingeland.

“De kern van onze merkbeleving draait om onweerstaanbaar schattige
ontwerpen voor kinderen. In onze flagship store zijn twee verdiepingen
gevuld met exclusieve en schattige schoenen, kleding en bijpassende
accessoires voor baby’s en kinderen tot zes jaar, zodat klanten volledige
outfits in de Donsje look en feel kunnen samenstellen. De winkel is
ingericht met unieke, speciaal voor de winkel ontworpen, aankleding en
producten. Ook is er goed nagedacht over de beleving van de kinderen,
bijvoorbeeld met een speelhuis in de tuin en een speelhoek in de
winkel.”

Kindermodemerk Donsje opent eerste winkel

Donsje, de naam is gebaseerd op de warmte en soepelheid van donzige
veertjes die als inspiratie dienen voor de collecties, wordt gerund door
Slingeland en haar man Skief. Skief stapte drie jaar geleden in het
bedrijf, nadat de ontwerpen wereldwijd al snel aansloegen. Het merk staat
bekend om de fantasierijke schoenen en accessoires en de hoogwaardige
kleding. Een deel van de opbrengst van het merk wordt gedoneerd aan de
Shining Star Foundation in Nairobi, een school die Slingelanden haar man
daar hebben opgezet toen ze daar woonden.

Wat in het verschiet ligt voor Donsje? “Door de wereldwijde vraag naar
onze producten zijn we hard aan het groeien. We zijn bijvoorbeeld bezig om
onze webstore naar meerdere talen en valuta uit te breiden. Maar de komende
tijd zijn we vooral aan het focussen op onze flagship store een succes te
maken.”


Beeld: Donsje

Bron: Fashion United