Marc O’Polo sluit boekjaar 2018/2019, dat eindigde op 31 mei, af met een
omzetstijging van 7,3 procent naar 472 miljoen euro. Dat maakt het bedrijf
bekend in een persbericht. Daarmee verdubbelt Marc O’Polo het
bedrijfsresultaat, wat tevens het beste resultaat is van de afgelopen vijf
jaar, stelt het bedrijf.
“We zijn zeer succesvol geweest in het sterker focussen op het merk, het
product en de klant. Tegelijkertijd zijn onze investeringen in digitale
intelligentie een waardefactor voor het bedrijf geworden”, zegt Dieter
Holzer, CEO van Marc O’Polo AG. Het modemerk bekend door haar polo’s, heeft
haar positie op het gebied van premium dameskleding kunnen verstevigen met
een omzetstijging van 4,5 procent, stelt het bedrijf in het persbericht.
Het mannen segment deed daar niet voor onder, dat groeide met 15 procent.
Marc O’Polo Denim, dat zich vooral richt op de jongere doelgroep,
realiseerde een omzetstijging van 27 procent. Het bedrijf Marc O’Polo Pure,
dat op het einde van het boekjaar voor het eerst werd opgeleverd, lanceerde
zichzelf voor een betere positionering in het topsegment, aldus het
persbericht.
De groei van de online business, de positieve balans in de
over-the-counter retail van Marc O’Polo’s online business ontwikkelde zich
met een stijging van 14,8 procent. De eigen stationaire winkels van Marc
O’Polo registreerden een groei van 5,9 procent. Tegelijkertijd stelt het
bedrijf dat bijna alle partnerwinkels zich positief ontwikkelden met een
like-for-like-omzetgroei van 7 tot 15 procent.
“Onze focus blijft gericht op product-, marketing- en digitale
ontwikkelingen, met als doel Marc O’Polo verder te profileren in het
moderne topsegment, zowel nationaal als internationaal”, aldus Dieter
Holzer in het persbericht.
Marc O’Polo is te koop in 39 landen wereldwijd met 102 eigen
winkels.
Foto:Marc O’Polo
Bron: Fashion United