Nog een Frans modehuis dat zijn naam verandert; Jean Patou zal vanaf nu
worden voortgezet als Patou. Bij de nieuwe naam hoort ook een gehele nieuwe
merkidentiteit. De eerste collectie in de nieuwe stijl zal in september
tijdens Paris Fashion Week getoond worden.
LVMH kocht Jean Patou om de ‘dames ready-to-wear lijn van het iconische
Franse modehuis te herlanceren,’ aldus het luxe concern in het persbericht.
Guillaume Henry staat aan het creatieve hoofd van het merk. Veel over de
nieuwe merkidentiteit is niet bekend, LVMH blijft vrij stil over de insteek
in het persbericht. Wel wijst het op de korte video’s die Patou heeft
gemaakt met de nieuwe stijl.
Het modehuis Jean Patou werd in 1914 opgericht door Jean Patou die
destijds 23 jaar oud was. Patou was een van de revolutionaire ontwerpers
van de tijd door simpele doch elegante avondjurken te ontwerpen. Ook was
hij een van de eerste die sportswear collecties introduceerde. Na zijn dood
in 1936 werd Patou onder andere opgevolgd door Marc Bohan, Karl Lagerfeld,
Jean Paul Gaultier en Christian Lacroix bij het modehuis.
Beeld: Website Patou
Bron: Fashion United