MS Mode heeft de omzet in boekjaar 2018 iets terug zien lopen in
vergelijking met 2017, zo blijkt uit de op dinsdag gepresenteerde
jaarcijfers van het bedrijf. In 2017 ging het om een verlengd boekjaar,
vertelt MS Mode CEO Peter van Kampen tijdens de presentatie. Wanneer het gaat om
normale boekjaar blijft de omzet in de twee jaren nagenoeg gelijk.
Het EBITDA kwam neer op 1 miljoen euro ondanks de vele investeringen die
het bedrijf heeft gedaan in 2018. MS Mode heeft onder andere geïnvesteerd
in business intelligence en data driven activiteiten. Hierdoor bereid het
merk zich voor op verdere expansie in Europa, want door de data kan MS Mode
flexibel en effectief inspelen op trends in het binnen- en buitenland.
Hierdoor kan het merk producten ontwikkelen die nog beter aansluiten bij de
wensen van de internationaal diverse doelgroep. Ook is geïnvesteerd in
beter en efficiënter voorraadbeheer en de optimalisering van de logistieke
processen.
Het bedrijf kondigde vorig jaar de ambitie aan om de nummer één expert
te worden in curvy denim in Europees. Van Kampen meldt dat ze hard op weg
zijn. Het bedrijf traint winkelmedewerkers tot curvy fit experts en de
toevoeging van de nieuwe shapewear lijn moet allemaal helpen om het
gestelde doel te bereiken. Ook jongeren vinden MS Mode nu beter,
zo geeft Van Kampen aan.
Van Kampen is positief over de vooruitgang bij MS Mode maar blijft alert
vanwege de uitdagende omstandigheden in de retail. “De ontwikkelingen in
onze markt gaan momenteel heel snel. We moeten daarom voortdurend onze
activiteiten tegen het licht houden om vervolgens zo flexibel mogelijk te
kunnen reageren op veranderende omstandigheden.”
Het bedrijf is inmiddels actief in Nederland, België, Luxemburg,
Frankrijk, Spanje, Duitsland en Oostenrijk. In de laatste twee landen is
het bedrijf alleen online aanwezig.
Beeld: via MS Mode
Bron: Fashion United