De omvang van de Nederlandse e-commercemarkt groeit naar verwachting
naar 25,7 miljard euro in 2019. Dit meldt Thuiswinkel.org op basis van de
Thuiswinkel Markt Monitor. De toename houdt een procentuele groei van 8
procent in.
In het eerste kwartaal kochten Nederlanders al 6,5 miljard euro online
aan diensten en producten. Dit houdt een groei van 8 procent in ten
opzichte van de uitgaven in het eerste kwartaal van 2018. 3,1 miljard euro
werd besteed aan diensten en 3,4 miljard aan producten. In de eerste drie
maanden van dit jaar werden 61,2 miljoen online aankopen gedaan.
Voor het gehele jaar verwacht Thuiswinkel.org dat het aantal aankopen
met 8 procent zal stijgen naar 262 miljoen.
Gerelateerd uit het archief:
- Thuiswinkel: cross-border bestedingen met 32 procent toegenomen in 2018
- Cross-border aankopen kwart van totale online omzet in Europa
- Nederlanders en Zwitsers shoppen het meeste online van alle Europeanen
- Nederlandse consument koopt steeds vaker bij buitenlandse Europese webshop
- Thuiswinkel Markt Monitor: 6,25 miljard euro online aankopen in het eerste kwartaal van 2018
- Thuiswinkel: Nederlanders geven 817 miljoen euro uit in buitenlandse webwinkels in 2017
- Thuiswinkel Markt Monitor: consument besteedt 22,5 miljard euro aan online aankopen
- Nederlanders kopen 455 miljoen euro aan producten bij Europese webwinkels
- Consument koopt steeds meer online
Beeld: Thuiswinkel.org
Bron: Fashion United