Mede door de coronacrisis ziet Marc Cain GmbH zich genoodzaakt om zo’n
negentig banen te schrappen. Dat meldt het Duitse modebedrijf vandaag in
een persbericht.
De beslissing is onderdeel van de reorganisatie die Marc Cain al langer
op de planning heeft als gevolg van ‘uitdagingen in de detailhandel’ en de
‘snel voortschrijdende digitalisering’. De coronacrisis heeft Marc Cain de
reorganisatie-activiteiten in stroomversnelling geplaatst, zo luidt het
bericht. “Het doel van de herstructurering is om in de toekomst nog
effectiever, doelgerichter en sneller te kunnen handelen in het belang van
de markt en klanten,” aldus het in Bodelshausen gevestigde bedrijf.
Volgens Marc Cain heeft de directie de betrokken medewerkers al
geïnformeerd over de plannen en de daarbij behorende ontslagen.
“Als marktleider willen we sterker uit de huidige crisis komen. Om dit
te doen, moeten we weer als een speedboot functioneren en onze structuren
stroomlijnen,” aldus Helmut Schlotterer, CEO en oprichter van Marc Cain, in
het bericht. Hij gaat verder: “Ik geloof nog steeds in Duitsland als
productielocatie. Maar we moeten onze organisatiestructuur aanpassen,
hoewel het pijnlijk maar essentieel is; het zorgt voor banen op de lange
termijn en versterkt ons concurrentievermogen als betrouwbare
handelspartner.”
Beeld: Marc Cain Facebook
Bron: Fashion United