Nieuw merkimago, nieuwe conceptstore: Desigual herontdekt zichzelf

0
740

Barcelona – Desigual onthulde zijn nieuwe merkimago en nieuwe visuele
identiteit enkele dagen geleden op het hoofdkantoor in Barcelona. Het
Spaanse bedrijf presenteerde zijn nieuwe lente/zomer 2020-collectie middels
een show vol speciale effecten, muziek en licht op het strand van
Barcelona. De lancering van de nieuwe merkidentiteit maakt deel uit van
Desigual’s bredere hervormingsstrategie, die het merk in 2015 bekendmaakte:
“We bouwen een nieuw Desigual op, en dat lukt dankzij de inspanningen van
elk lid van ons fantastische team,” zegt Guillem Gallego, Desiguals
marketingdirecteur.

Onderdeel van het nieuwe merkimago is een nieuw logo met de merknaam
‘Desigual’, dat in spiegelbeeld is geschreven. Vanuit normaal perspectief
ziet het logo er verwarrend uit, maar het is juist volkomen logisch wanneer
je kijkt vanuit selfie-oogpunt.

Desigual presenteerde zijn nieuwe identiteit middels zijn
reclamecampagne ‘Forward is Boring’, welke met name werd verspreid op
sociale media om een breder publiek te kunnen bereiken. Deze beslissing is
het resultaat van een proces dat ook heeft geleid tot de herdefinitie van
het Desigual-product, dat evolueert naar een meer urban en veelzijdige
richting. Kledingstukken zijn er in nieuwe modellen, welke voor 11 procent
zijn gemaakt van ecologische materialen.

Doel: Een jonger publiek aantrekken

Daarnaast poogt Desigual om zijn doelstelling om dieper contact te
leggen met consumenten en om een jonger publiek aan te trekken, te
realiseren. Het merk is zich bewust van consumententrends en vereisten voor
de huidige markt. Guillem Gallego staat centraal in dit
transformatieproject. “We willen ons publiek verbreden en nieuwe generaties
integreren. Dit betekent dat we een betere kennis moeten krijgen van hun
behoeften en verschillende winkelervaringen, ongeacht het kanaal en de
locatie.”

Nieuwe conceptstore

Het implementatieproces, dat in de loop van 2020 wordt voortgezet, start
met de integratie van het nieuwe logo op alle communicatieplatforms van het
merk en het herontwerpen van de webwinkel. Het logo wordt ook toegepast in
de winkels van Desigual. Op de planning voor deze maand staat bovendien de
opening van een nieuwe conceptstore in Barcelona, welke een nieuwe
winkelervaring biedt die is gebaseerd op de customer journey in de
winkel. In het kort gezegd is het een winkelruimte die meer richting een
showroom, dan een traditionele winkel gaat.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited ES. Vertaling en
bewerking vanuit het Engels: Tessa Guntlisbergen.

Beeld: Courtesy of Desigual

Bron: Fashion United