Nike speelt in op de trend van abonnementen en verhuurservices met de
nieuwste lancering. Nike Adventure Club is een abonnementsservice voor
kinderschoenen die niet alleen de kinderen maar ook de ouders ontzorgt.
Dankzij de service kunnen kinderen met regelmaat nieuwe schoenen van Nike
en Converse kiezen terwijl hun smaak en hun schoenmaat ontwikkelt, zo meldt
het merk in het persbericht.
“Als het gaat om schoenen, vragen we ons altijd af ‘Wat willen
kinderen’?”, aldus Dominique Shortell, directeur product ervaring voor
Nike Adventure Club in het persbericht. “Maar een even belangrijke vraag is
‘Welke ervaring bieden we de ouders?’ We willen het shoppen naar schoenen
zo makkelijk mogelijk maken voor ze.” General manager van Nike Adventure
Club, Dave Cobban, vult aan in het persbericht: “We zien Nike Adventure
Club als iets dat een unieke plek heeft binnen Nike, niet als ‘de eerste
sneaker club voor kinderen’. Het geeft kinderen veel opties terwijl het een
frictiepunt voor ouders weg die voor hun kinderen winkelen.
Nike Adventure Club richt zich op kinderen van twee tot en met tien jaar. Er
zijn drie abonnements opties, van vier paar per jaar naar 12 paar per jaar. Voor vier paar schoenen per jaar begint het abonnement tegen een prijs van 20 dollar per maand (18 euro).
Je kunt het abonnement op elk moment up- en downgraden of pauzeren. Meer
dan 100 sneakermodellen zitten in het assortiment. Wanneer een kind klaar
is met een schoen, wordt het teruggestuurd naar Nike zodat het gedoneerd of
gerecycled kan worden.
Als extra worden leden van de Nike Adventure Club ook exclusieve
‘adventure guides’ geboden in samenwerking met KaBoom, een Amerikaanse non
profit. De gidsen zijn gevuld met buitenspellen en activiteiten die
kinderen samen kunnen doen met hun ouders. Op deze manier wil het de leden
aanmoedigen om een actieve en gezonde levensstijl te leiden.
Beeld: Nike press website
Bron: Fashion United