Online outlet Otrium krijgt kapitaalinjectie van 7 miljoen euro

0
416

Otrium, het Nederlandse online outlet platform, heeft 7 miljoen euro aan
kapitaal opgehaald bij Index Ventures. Het bedrijf gaat het geld gebruiken
om internationaal op te schalen, aldus het persbericht.

Het is niet de eerste keer dat het platform van Milan Daniels en Max
Klijnstra een kapitaalinjectie krijgt. Otrium haalde eerder al 1,4 miljoen
aan groeikapitaal binnen door investeringen van Adriaan Mol van Mollie,
Victor Knaap van Mediamonks en Fred Gehring en Ludo Onnink, beiden oud
Tommy Hilfiger-topmannen en ze zitten nu achter de doorstart van
McGregor.

Otrium verkrijgt 7 miljoen euro aan kapitaal voor internationale
expansie

“Index Ventures, het in Londen en San Francisco gevestigde
investeringsfond, geeft een blijk van vertrouwen en zal Otrium helpen met
haar groeiambities. Index-partner Danny Rimer treedt toe tot de raad van
commissarissen,” aldus het bericht. Index Ventures investeerde al eerder in
Farfetch, Asos en Net-a-Porter.

Otrium werd in 2016 opgericht om merken te helpen met hun overgebleven
voorraden. Het bedrijf biedt een full-service marktplaats waardoor merken
met minimale inspanningen een online outlet kunnen openen. Otrium regelt de
opslag van de items (terwijl deze onder eigendomsvoorbehoud blijven tot ze
verkocht zijn), verkoop en verzending van de collecties. Het enige wat
modemerken hoeven te doen is hun beschikbare voorraad te selecteren.
Inmiddels zijn al meer dan 100 merken te vinden op Otrium waaronder G-Star,
Puma en Scotch & Soda. Het platform begon in 2016 als een outlet voor
dames, maar breidde in 2018 ook uit met heren- en kindermode.

Beeld: Otrium-oprichters Milan Daniels en Max Klijnstra, via Otrium
presskit

Bron: Fashion United