De Duitse Otto Group heeft in het boekjaar 2019/2020 een omzetstijging
van 9 procent genoteerd. Dit komt nog boven de verwachting die het bedrijf
had gezet uit, zo wordt gemeld in het persbericht. In totaal behaalde het
bedrijf een omzet van 3,5 miljard euro.
De Otto Group zag ook het aantal actieve klanten stijgen. Aan het einde
van het boekjaar had het bedrijf namelijk 7,5 miljoen actieve klanten door
een toename van zeven procent, zo meldt het jaarverslag. De Otto Group zag
voornamelijk omzettoenames in de categorie Home & Living. In dat segment
steeg de omzet met 15 procent, technische producten werden 14 procent meer
verkocht waardoor het de op-een-na grootste stijging behaalde.
Omzet Otto Group stijgt ondanks coronacrisis
De Otto Group gaat in het verslag ook in op de effecten van de pandemie.
Het geeft aan dat artikelen die het normaal gesproken goed doen in deze
tijd van het jaar, zoals lente- en zomerkleding maar ook zwemkleding, het
nu slechter doen dan verwacht. Producten zoals elektronica,
interieur-artikelen en comfortabele kleding doen het dan juist
uitzonderlijk goed. Dit koopgedrag heeft zelfs gezorgd voor een kleine
omzetstijging bij de OTTO Group, zo meldt het bedrijf.
Een omzetverwachting voor de lange termijn durft het bedrijf niet te
geven. Het management gelooft namelijk niet dat het mogelijk is om een
serieuze voorspelling te doen voor het huidige financiële boekjaar. “De
consequenties op de medium en lange termijn van een significante afkoeling
van de wereldwijde economie voor banen en bedrijven zijn niet te
voorspellen.” Het bedrijf geeft aan vooral te focussen op het doorstaan van
de corona crisis met het behoud van banen op de medium en lange termijn.
Beeld: Otto Group newsroom
Bron: Fashion United