Otrium heeft verdere financiering binnengehaald voor de internationale
uitbreiding van het modeplatform. De nieuwe kapitaalinjectie bedraagt maar
liefst 24 miljoen euro, zo meldt het outlet platform in een
persbericht.
De financieringsronde werd geleid door Eight Roads Ventures. Dit
Amerikaanse fond investeerde eerder al in onder andere in Alibaba, Made.com
en Treatwell. De General Partner van Eight Roads, Davor Hebel, zal hierdoor
ook toetreden tot de raad van commissarissen van Otrium. Daarnaast namen
ook Index Ventures en Hans Veldhuizen, eerdere investeerders in Otrium,
deel aan deze nieuwe ronde. Vorig jaar nog kreeg het platform een
kapitaalinjectie van 7 miljoen euro. Destijds zat daar Index Ventures
achter.
24 miljoen euro voor outlet platform Otrium
“Onze focus zal zijn om wereldwijd merken te kunnen helpen met
overgebleven voorraden. Daarnaast hebben we in het kader van de
internationale uitbreiding, toegewijde domeinnamen geopend voor de huidige
relevante markten. Naast .com, .fr, .de zal ook .uk eind deze maand live
gaan,” aldus het bedrijf in een bericht aan FashionUnited.
Otrium helpt bedrijven hun onverkochte voorraden toch te verkopen. Het
bedrijf biedt een full-service platform. In totaal heeft het bedrijf nu
meer dan 200 partnerships en 1 miljoen shoppende leden. Het platform werkt
samen met onder andere G-Star, Scotch & Soda, Alexa Chung, Jarlo, Puma,
Steps en Fabienne Chapot. Otrium meldt dat vanwege de coronacrisis de
distributiecapaciteit van het platform is verhoogd zodat merken veilig en
snel hun bestellingen bij mensen kunnen laten afleveren. Ook is de
uitbetalingsperiode aan merken verkort en wordt er gewerkt aan extra
zichtbaarheid om ook de omzet van de merken op korte termijn te stimuleren.
Beeld: via Otrium
Bron: Fashion United