Modebedrijf Puig beoogt een miljardenomzet voor dochtermerk Paco
Rabanne. Vandaar dat het label in de herenmode stapt. Creatief directeur
Julien Dossena introduceerde Paco Rabanne’s eerste herenmodelijn afgelopen
week tijdens de Paris Fashion Week.
De lancering van de herenmodecollectie is onderdeel van Paco Rabanne’s
‘One Rabanne’ strategie. “Het idee is om wat we doen qua dameskleding uit
te breiden naar herenmode,” aldus het label tegenover Business of Fashion.
Moederbedrijf Puig verwacht met Paco Rabanne in 2025 een omzet van 1
miljard euro te bereiken.
Items uit de herenlijn zijn qua stoffen en prints vergelijkbaar met de
al bestaande dameskledingcollecties. De lijn bestaat uit kledingstukken
zoals truien en T-shirts en verschillende accessoires. Vanaf december dit
jaar zal de herencollectie beschikbaar zijn. Momenteel zijn vijf retailers
geïnteresseerd in de verkoop van Paco Rabanne’s herenlijn, schrijft
Business of Fashion.
Beeld: Paco Rabanne website
Bron: Fashion United