Italiaanse luxegroep Prada heeft laten weten dat de beslissing om
te stoppen met seizoensgebonden kortingen in haar winkels heeft geholpen de
financiële resultaten te verbeteren. Onder andere het netto inkomen steeg.
Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt in een verklaring.
“Onze strategische beslissing om een einde te maken aan de
seizoensgebonden kortingen en de wholesale efficiënter in te richten is
goed ontvangen door de markt,” aldus Patrizio Bertelli, CEO van de Milanese
groep, in een verklaring.
De nettowinst steeg in het eerste halfjaar met 56,5 procent tot 155
miljoen euro (171 miljoen dollar).
“De volledige prijs van de detailhandelsverkoop steeg in de
belangrijkste geografische en productcategorieën. Wij zijn van mening dat
het verbeteren van de prijs consistentie de relatie met de klanten zal
versterken en de waarde van de producten zal verhogen,” aldus Bertelli.
De omzet van de modegroep steeg met 2,0 procent, dat in lijn was met de
marktverwachtingen. Het bedrijfsresultaat bedraagt 152 miljoen euro.
De verkoop in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, het Chinese vasteland en
Japan steeg, terwijl de sociale onrust in Hongkong de verkoop in dat land
belemmerde. De omzet van Prada steeg in 2018 voor het eerst in vier jaar
tijd, nadat Bertelli en Miuccia Prada het merk wilden verjongen. (AFP)
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Vertaling en
bewerking door Esther Hut.
Beeld: Prada
Bron: Fashion United