PVH Corp heeft in het boekjaar 2019 een omzetplus van 5 procent behaald,
zo is te lezen in het jaarverslag van de modegroep. PVH behaalde een omzet
van 9,9 miljard dollar (9 miljard euro), maar waarschuwt voor een
significant negatieve impact op de resultaten van het huidige boekjaar
vanwege de huidige pandemie.
De CEO van de groep, Emanuel Chirico, gaat in het jaarverslag meteen in
op de pandemie. Hij stipt aan dat PVH een goede financiële positie heeft om
de pandemie te doorstaan. Chirico geeft dan ook aan dat het bedrijf er
alles aan doet om de cash flow en de financiële positie te behouden. “Ik
geloof dat onze sterke kanten – ons talent, onze merken en onze sterke
fundering en balans – ons in deze onzekere tijd zullen steunen en
uiteindelijk terug zullen leiden naar een gezond pad van groei wanneer de
pandemie over is.”
Vanwege de pandemie doet PVH Corp nog geen uitspraken over de omzet en
winstverwachting voor het huidige boekjaar. Vele andere modegroepen hebben
ook geen verwachting voor het boekjaar 2020 gegeven vanwege de uitbraak van
het coronavirus.
PVH FY19: Omzetdaling bij Calvin Klein
PVH’s grote merken zijn Calvin Klein en Tommy Hilfiger. Tommy Hilfiger
sloot het boekjaar af met een omzetstijging van 8 procent. Het merk had dit
voornamelijk te danken aan de toename van verkoop in Europa, zo is te lezen
in het jaarverslag. Calvin Klein kreeg een omzetdaling van 2 procent te
verduren. Naast Calvin Klein en Tommy Hilfiger heeft PVH ook nog een groep
merken die het bundelt onder de naam ‘Heritage Brands’ waaronder Van Heusen
en Izod. Deze groep merken heeft in het boekjaar een omzetdaling van 3
procent genoteerd.
Beeld: Tommy Hilfiger
Bron: Fashion United