Modemerk Replay heeft het boekjaar 2019 afgesloten met een omzetplus van
10,3 procent. Het boekjaar leverde een omzet van 262,3 miljoen euro op voor
het Italiaanse merk, zo meldt het in een persbericht.
“2019 eindigde in lijn met onze verwachtingen, met aanzienlijke
verbeteringen in alle parameters van het voorgaande jaar,” aldus Matteo
Sinigaglia, CEO van Replay-eigenaar Fashion Box S.p.A. “We bereiden ons
voor op een uiterst moeilijk 2020 als gevolg van de aanhoudende pandemie,
maar we zijn vastbesloten om het pad dat al is gevolgd op het gebied van
productinnovatie te implementeren en voldoende middelen te investeren om
onze merkwaarden aan eindklanten te communiceren. We werken eraan om ervoor
te zorgen dat we klaar zijn om te gaan zodra we groen licht krijgen."
Omzet van 262,3 miljoen euro voor Replay in 2019
Het ebitda van Replay kwam neer op 28 miljoen euro door een stijging van
30 procent in vergelijking met het voorgaande boekjaar. De hoogste
omzetgroei werd gezien in het Midden-Oosten, namelijk 49 procent.
Oost-Europa volgt met een groei van 36 procent en Azië met 8,1 procent. Het
Midden-Oosten en Azië maken samen echter maar 16 procent van de gehele
omzet op. Europa (Noord, Centraal, Zuid en Oost) zijn samen goed voor 73
procent van de omzet. Wholesale-verkoop nam toe met 14,1 procent, retail
bij gelijk aantal winkels met 6,4 procent en in het e-commerce kanaal steeg
de omzet met 8 procent.
Replay gaat in het verslag niet in op de pandemie, op één zin na, die
bovenaan het verslag staat. “Een Italiaans bedrijf van excellentie, dat
klaar is om vastberaden te reageren op de moeilijke economische situatie
veroorzaakt door de huidige gezondheidscrisis.” Uitspraken over de impact
van de pandemie worden niet gedaan.
Beeld: Replay
Bron: Fashion United