Retailorganisatie Euretco draagt het kinderjeanslabel Blue Rebel over
aan het Haarlemse bedrijf Retail Tribes. “In Retail Tribes vindt het merk
een stevige partij die zorgt voor een solide voortzetting van de
ontwikkeling die het label doormaakt,” zo laat Euretco donderdagmiddag
weten in een persbericht.
Euretco kocht Blue Rebel acht jaar geleden over van groothandelsbedrijf
The Hilt. Het label richt zich op kinderen in de leeftijd van vier tot
zestien jaar, en biedt naast spijkerbroeken ook tops, truien, jurken,
jassen en T-shirts. Blue Rebel is verkrijgbaar bij multibrandretailers in
landen als Nederland, België, Duitsland en Italië.
Euretco draagt Blue Rebel nu over om het de “groei en verbreding die het
nodig heeft” te kunnen bieden. Retail Tribes, waar Euretco
medeaandeelhouder van is, heeft al ervaring in het kinder- en
babymode-segment. “Euretco is als medeaandeelhouder van Retail Tribes
overtuigd dat dit bedrijf het merk Blue Rebel op een nog hoger niveau zal
tillen,” aldus Euretco.
Philip Musch, managing director van Retail Tribes, reageert: “Wij zijn
blij dat we Blue Rebel aan onze portefeuille kunnen toevoegen. Het merk
heeft de potentie en uitstraling die past bij de andere collecties die we
voor veel retailers produceren en verkopen. We hebben er alle vertrouwen in
dat we de collecties nog steviger in de markt zullen zetten in samenwerking
met de Blue Rebel retailers.”
Beeld: Blue Rebel Facebook
Bron: Fashion United