Naarmate de online wereld groeit neemt de behoefte aan fysieke/werkelijke ruimtes waar je je als bezoeker kunt verwonderen en even letterlijk meegenomen wordt in een andere wereld alleen maar toe. Consumenten zijn met hun schaarse tijd, als het ware vaker, op zoek naar dit type ruimtes om zich over te kunnen geven aan unieke persoonlijke ervaringen en sociale interacties. Ervaringen die het waard zijn om te delen in hun eigen tijdslijn.
De verwondering die deze fluïde ruimtes oproepen activeert letterlijk alle zintuigen. Het nodigt je uit om verder te kijken en te ontdekken. En dat is waar behoefte aan is vooral in retail. Interactief ontwerp waar de bezoeker op de voorste rij terecht komt en zelf beïnvloedt wat er gebeurt, wat hij ziet, wat hij ervaart.
Wat zijn de aankomende ontwikkelingen in het fysieke retaillandschap waarmee we echt rekening zullen moeten houden? Een vraag die me dagelijks wordt gesteld. Wat is Fluide Retail precies en welke rol speelt Phygital Retail in dit geheel? Velen hebben de mond vol van deze krachtige termen, slechts weinigen weten écht waar het over gaat of hoe dit te integreren. Welke vrijzinnige retailer heeft hierop een holistische kijk, of beter nog, hanteert een effectieve holistische aanpak?
Op 20 mei laten we ons inspireren en gaan op ontdekkingsreis rondom het thema: ‘Fluide Retail’. Wat voor mogelijkheden bieden museum voorbeelden als ‘The Color Factory’ en ‘Teamlab Planets’ voor de retail? Wat kunnen we met de inzichten en hoe vertaal je dit dan op een betaalbare manier naar jouw concept?
De sprekers zijn Els den Dekker, Head of Visual bij de Bijenkorf, Bart Vijfhuizen, Business Designer bij Jungleminds, Arjan van Zeumeren, ervaringsmaker bij PAN branding en Carin Frijters, regisseur van Winkelbeleving bij RetailTheater.
Datum en Tijd: maandag 20 mei 2019, 13:00 – 16:30 uur
Locatie: Vechtclub XL, Europalaan 2B, 3525 VE Utrecht (gratis parkeren)
Voor de prijs hoef je het niet te laten, slechts 34,- euro exclusief btw! Koop hier je ticket.
Bron: Fashion United