Richard Collier wordt de nieuwe CEO van het Duitse outdoormerk Jack
Wolfskin. Dat kondigt het bedrijf aan in een persbericht. Collier treedt op
1 december 2020 in functie. Hij volgt Melody Harris-Jensbach op, CEO bij
Jack Wolfskin sinds 2014.
Collier is afkomstig van de Scandinavische Helly Hansen Group, een van
de grotere bedrijven in ski-, zeil- en werkkleding. Hij was hier zeventien
jaar werkzaam, waarvan de laatste jaren als Chief Product Officer. In deze
functie was hij onder meer verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid
van het merk. Daarvoor werkte Collier voor een aantal andere internationale
bedrijven, waaronder Adidas. Collier zegt ‘zeer verheugd’ te zijn om bij
Jack Wolfskin te beginnen, dat hij wegens zijn outdoor-achtergrond goed
kent.
Dit voorjaar werd al bekend dat Harris-Jensbach haar positie als CEO zou
gaan neerleggen. Deze overeenkomst volgde op de overname van Jack Wolfskin
door de Callaway Group, die in 2019 werd beklonken. De exacte reden van
haar vertrek wordt in het persbericht niet vermeld. Harris-Jensbach zal het
bedrijf in de toekomst ondersteunen als consultant.
Jack Wolfksin werd opgericht in 1981. Het merk is vooral bekend van zijn
stevige, gewatteerde en waterdichte jassen. Het bedrijf heeft inmiddels
4000 verkooppunten wereldwijd, waarvan ruim 730 eigen winkels.
Homepagefoto: Richard Collier en Melody Harris-Jensbach. Beeld
via Jack Wolfskin.
Bron: Fashion United