De Italiaanse luxegroep Salvatore Ferragamo S.p.A. realiseerde in
fiscaal 2019 een omzet van 1,38 miljard euro, wat neerkomt op een groei van
2,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit de voorlopige
cijfers die het bedrijf recentelijk publiceerde.
De omzet uit retailactiviteiten groeide met 2,4 procent, terwijl de
groothandelsomzet toenam met 3,1 procent. Salvatore Ferragamo beschikte in
fiscaal 2019 over 654 verkooppunten, waarvan 393 directly operated
stores.
Wat betreft regio, is de Asia Pacific-regio de “topmarkt”, zo stelt het
bedrijf. De omzet in deze regio groeide met 1,1 procent, te danken aan een
groei van 13,8 procent in China. De omzet vanuit de EMEA-regio steeg met
5,3 procent, die vanuit de regio Noord-Amerika met 0,7 procent en die
vanuit de regio Zuid- en Midden-Amerika met 7,1 procent. In de regio Japan
noteerde Salvatore Ferragamo een lichte omzetdaling van 0,5 procent.
Het is voor het eerst in vier jaar tijd dat Salvatore Ferragamo zijn
jaaromzet ziet stijgen. De in Florence gevestigde onderneming stelde
anderhalf jaar geleden de nieuwe CEO Micaela Le Divelec aan, in de hoop om
weer richting groei te gaan.
Beeld: Salvatore Ferragamo
Bron: Fashion United