Nederlands dameslabel Shesuit heeft een investering binnengesleept. Het
bedrijf ontvangt een kapitaalinjectie van 100.000 euro. Hiermee wil het
bedrijf een online verkoop concept ontwikkelen.
SheSuit is gespecialiseerd in bespoke tailoring. Door middel van
3D-fotografie wil het bedrijf het nu mogelijk maken om digitaal secuur
maten op te kunnen nemen. “Door middel van deze digitale technologie kunnen
alle maatgegevens van de klant nauwkeurig worden uitgelezen en omgezet naar
een individuele maattabel,” aldus het persbericht. Door middel van de
techniek vertaalt de computer vervolgens de gegevens naar een technische
tekening die de basis vormt voor het patroon.
Managing director Arabel van Butzelaar geeft in het persbericht aan dat
de coronacrisis heeft gezorgd voor creatieve plannen bij het bedrijf. “De
lockdown bracht ons op het idee voor een nieuwe innovatie en daar hadden we
kapitaal voor nodig. Dus gingen we – ook al stond de halve wereld stil – op
zoek naar een investeerder. Met deze nieuwe kapitaalinjectie kunnen we dit
plan nu ten uitvoer gaan brengen.
Beeld: SheSuit
Bron: Fashion United