De surseance van modemerk Didi en alle entiteiten is omgezet naar een
faillissement. Dit bevestigt curator Tineke Wolfswinkel dinsdagavond
telefonisch aan FashionUnited.
Op dinsdagmiddag bleek al snel dat na de verlening van surseance voor
Didi Fashion BV en overige bv’s op maandag, geen financier was voor de
lopende kosten, zo meldt Wolfswinkel. Met uitstel van betaling wordt een
bedrijf weliswaar veiliggesteld voor de crediteuren, maar het moet wel de
lopende kosten blijven betalen. Daarom is vanmiddag het faillissement
aangevraagd.
Faillissement uitgesproken over Didi
De winkels blijven open, zo meldt Wolfswinkel. De komende dagen hoopt
Wolfswinkel met geïnteresseerden om de tafel te zitten voor een mogelijke
doorstart. Ze hoopt dan ook dat potentiële kandidaten het nieuws zal
bereiken door onder andere de vele nieuwsberichten die over de surseance
zijn geschreven. De komende vier tot zes weken moet blijken of een
doorstart voor Didi realistisch is.
Didi heeft een winkelportfolio van over de tachtig winkels. Bij het
faillissement zijn zo’n 350 medewerkers betrokken. Het merk bestaat dit
jaar veertig jaar. Begin 2011 introduceerde het merk een nieuw motto:
pretty different. Dit motto is tegenwoordig te vinden op de gevel
van alle winkels. Het damesmodemerk richt zich op de vrouw die
zelfverzekerd en zelfbewust is en er toe wil doen. “Een echt Didi-ontwerp
kenmerkt zich dan ook door middel van authenticiteit, net een ander
kleurenschema dan andere merken en de bijzondere details en patronen,”
aldus art director Katja Berest in 2017 in een interview met
FashionUnited.
Foto: Flavorites by Didi, eigendom Didi Fashion (uit
2019)
Bron: Fashion United