Twee jaar geleden onderbrak Thakoon Panichgul – ook wel bekend als
Thakoon – zijn loopbaan in de mode om over de huidige stand van mode na te
denken. Als gevolg daarvan heeft hij zijn nieuwe gelijknamige merk,
Thakoon, gelanceerd. De direct to consumer lijn, die uit tijdloze luxe
basisstukken bestaat, is het resultaat van de realisatie dat “verheven
ontwerp niet een luxe is; het hoort in de garderobe van iedere moderne
vrouw.”
Tijdens zijn sabbatical van twee jaar keek de modeveteraan naar wat
klanten zochten in het huidige mode- en retaillandschap. Nu biedt de lijn
hoogwaardige, samengestelde collecties tegen betaalbare prijzen – een
strategie naar de direct to consumer business modellen waar veel
onafhankelijke merken tegenwoordig voor kiezen.
Thakoon debuteerde op 17 september zijn capsulecollectie voor Herfst
2019 met klassieke stijlen die wellicht door velen als basisstukken
beschouwd worden, zoals een gebreide jurk met col, een jurk met
spaghettibandjes, broeken, en meer. In plaats van in te gaan op de huidige
trends voor kleding en accessoires kiest Panichgul ervoor hoogwaardige en
gestroomlijnde klassieke stukken te ontwikkelen voor zijn klanten. Volgens
het merk concentreert de ontwerper zich op hoe de samenstelling van een
dames garderobe zich in de loop der tijd ontwikkelt.
”Thakoon begrijpt dat de consument niet van iedere ontwerper een scala
aan opties verwacht, maar liever een selectie mooie gemaakte, tijdloze
stukken,” aldus het persbericht. Het merk zal in de loop van het jaar
verschillende capsulecollecties lanceren, daarmee voortbordurend op het
principe van een garderobe die uitgebreid wordt met klassieke stukken.
Items uit Thakoon’s collectie lopen uiteen van 75 dollar (68 euro) tot 225 dollar
(204 euro) en zijn verkrijgbaar via de website van het merk. De ontwerper zal later
dit najaar ook een conceptstore in de West Village in New York openen.
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.com. Vertaling en bewerking door Wendela
van den Broek.
Foto’s via Thakoon
Bron: Fashion United