Trendstop nodigt FashionUnited lezers uit voor een gratis online sessie,
die als doel heeft modeprofessionals te helpen bij het navigeren door de
huidige situatie. Er wordt ingegaan op actiegerichte onderwerpen, van hoe
de eisen van de consument en de productverwachtingen zullen evolueren tot
het opbouwen van trendbewustzijn wanneer je niet in staat bent om te
reizen, en casestudies over hoe merken zich met succes aanpassen aan de
verschuivingen in de markt.
De Post-Coronavirus Consumer Online Workshop
Dinsdag 21 april, 10.00 uur EST / 14.00 uur GMT / 15.00 uur BST Hoe mode
& lifestyle merken zullen overleven en gedijen in het post-coronavirus
klimaat
Klik op de banner onderaan dit artikel om u aan te melden.
Het coronavirus heeft een grote dualiteit teweeggebracht. Aan de ene
kant worden we geconfronteerd met de grootste economische terugval van de
eeuw tot nu toe, aan de andere kant zijn de eisen van de consument nog
nooit zo vooruitstrevend geweest.
Met een derde van de wereldbevolking in lockdown is de impact op de
mode-industrie ondoorgrondelijk. Onze consumenten zijn geïsoleerd, onze
winkels zijn gesloten, onze uitgaven zijn beperkt, onze reizen zijn
stopgezet. En toch is de veronderstelling dat het verlangen, de verwachting
of de toekomstvisie van de consument zal stagneren een gevaarlijke
onderschatting.
Consumenten verbinden met betekenisvolle merken
In het kielzog van zo'n wereldschokkende verstoring zal de consument
niet teruggaan naar "business as usual". Wat we van de consument verwachten
is een oproep tot verandering in de mode-industrie en een heroverweging van
hoe we produceren en hoe we uitgeven.
Een crisis van deze omvang zet alleen maar aan tot actie en versterkt de
vastberadenheid. Consumenten zullen merken aanspreken op schadelijke
praktijken, ze zullen de balans opmaken van hoe het massaconsumptiegedrag
mensen en de planeet schaadt en meer dan ooit bereid zijn om
verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen consumptie- en
winkelkeuzes.
Massaconsumptie
Waar merken nu mee zullen worstelen, is hoe ze hun core business kunnen
herinrichten zodat ze passen bij deze nieuwe consumentenwaarden. De ruimte
voor fouten is zo klein dat we schatten dat de helft van de huidige merken,
retailers en leveranciers er over 5-10 jaar niet meer zal zijn.
Neem dinsdag 21 april deel, want we onthullen de toekomstige
verwachtingen van de consument en de belangrijkste veranderingen waaraan de
merken zich moeten aanpassen. De laatste 30 minuten van onze 90 minuten
durende sessie kunnen vragen worden gesteld voor direct advies van onze
experts.
Klik op de banner om u aan te melden voor de FashionUnited
aanbieding
Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande
trendadviesbureaus
op het gebied van mode en is bekend vanwege zijn inzichtelijke
trendanalyses en prognoses. Trendstop.com
H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV
tot zijn klanten.
Bron: Fashion United