Topman moederbedrijf Hudson’s Bay Nederland: “We kunnen zo niet verder”

0
300

Het warenhuisconcern Karstad Kaufhof blijft onderzoek doen naar de zaken
in Nederland. Stephan Fanderl, managing director van Galeria Karstadt
Kaufhof, vertelde na een serie talks tijdens het World Retail Congress in
Amsterdam dat het duidelijk is dat dingen niet verder kunnen zoals het nu
gaat bij de Nederlandse Hudson’s Bay winkels.

Tijdens de fusie van Karstadt en Kaufhof werden de vijftien Nederlandse
winkels van Hudson’s Bay ook onderdeel van de nieuwe warenhuisgroep. Het bedrijf schijnt er niet goed voor te staan – De Telegraaf meldde op basis van interne stukken dat de dertien warenhuizen in Nederland in het jaar 2018 een verlies van 80 miljoen euro draaide – maar Fanderl reageert hier niet op. Wel meldt hij aan de journalisten. ” Na de fusie hebben we de markt geanalyseerd om erachter te komen wat de volgende stappen zijn, maar het is duidelijk dat we niet verder kunnen zoals het op dit moment gaat.” 

World Retail Congress: Warenhuisgroep Karstadt Kaufhof blijft het bedrijf in Nederland bekijken

Uit de analyse kwam naar voren dat Hudson’s Bay in ons land voornamelijk
had geconcentreerd op een marktsegment dat al gecoverd wordt door de
Bijenkorf. Het faillissement van V&D bood een kans, maar wel voor een lager
geprijsd warenhuis met een goede prijs-kwaliteit verhouding, aldus de
topman. Fanderl wil geen commentaar geven op eventuele winkelsluitingen en
toekomstplannen. “We denken goed na over de volgende stap. En het moet er
een zijn die het bedrijf kan helpen. Geef ons wat tijd om uit te zoeken hoe
en of we het probleem kunnen oplossen.”

Dit artikel werd oorspronkelijk gepubliceerd op FashionUnited.DE. Vertaling en bewerking: Caitlyn Terra.

Beeld: FashionUnited

Bron: Fashion United